Allianz wprowadza e-polisę OC/AC – pierwsze takie rozwiązanie na polskim rynku

Allianz jako pierwszy ubezpieczyciel na polskim rynku wprowadza e-polisę OC/AC. To nowoczesne rozwiązanie pozwoli na szybki i łatwy dostęp do danych polisy komunikacyjnej w telefonie.

Zgodnie z obowiązującymi wymogami prawa, każdy posiadacz pojazdu jest zobowiązany do posiadania obowiązkowego ubezpieczenia OC. Kierowcy decydują się także często na zakup dodatkowego ubezpieczenia AC, które w przypadku szkody zapewnia dodatkową ochronę pojazdu. Każdy kierowca podróżując samochodem powinien mieć przy sobie polisę OC, którą jest zobowiązany okazać w trakcie rutynowej kontroli policji, a w sytuacji zdarzenia drogowego informacje w niej zawarte są konieczne do spisania oświadczenia i dalszego procedowania sprawy z ubezpieczycielem. Teraz klienci Allianz będą mieli dostęp do wszystkich najistotniejszych danych oraz przydatnych funkcjonalności w swoim telefonie.

 e-polisa – digitalne rozwiązanie dla klientów Allianz

 Jednym z filarów strategii Allianz jest dostarczanie klientom nowoczesnych i technologiczne zaawansowanych produktów, które ułatwią kontakt z ubezpieczycielem. Po ubiegłorocznym wprowadzeniu na rynek chatbot’a, który pomaga w kalkulacji składki za ubezpieczenie komunikacyjne oraz aplikacji „Allianz Asystent Szkody”, która jest pomocna w procesie zgłaszania szkód, teraz ubezpieczyciel robi kolejny krok. Klienci Allianz mają możliwość skorzystania z e-polisy czyli  cyfrowego pliku obsługowego zawierającego część danych polisy ubezpieczeniowej.

Nieprzypadkowo digitalizacja jest jednym z filarów strategii Grupy Allianz. Co ważne, wspólnym mianownikiem dla wszystkich realizowanych przez nas projektów jest klient w centrum uwagi. Dlatego dla nas digitalizacja i wprowadzanie dedykowanych klientom rozwiązań jest niezwykle ważne. Chcemy, aby dzięki digitalizacji procesy stawały się prostsze, bardziej przyjazne, szybsze, co bezpośrednio przełoży się na większy komfort naszych klientów – mówi Manuel Holl, Dyrektor Zarządzający ds. Market Management, Allianz Polska.

Polisa w telefonie to same korzyści

Dzięki e-polisie OC/AC klient ma szybki dostęp do danych ubezpieczenia pojazdu. Zapewnia ona też łatwy dostęp do danych kontaktowych do pomocy Assistance oraz pozwala na ewentualne zgłoszenie szkody, jeśli zajdzie taka potrzeba. Na e-polisie zawarte są wszystkie potrzebne informacje m.in. jej numer, daty obowiązywania, zakres, warunki ubezpieczenia oraz sumy gwarancyjne. Klient znajdzie w niej także dodatkowe informacje np. wzór wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym, możliwość zrealizowania szybkiego połączenia ze służbami (policja, straż pożarna, pogotowie) oraz podstawowe zasady związane z udzielaniem pierwszej pomocy.

E-polisa to kompleksowe rozwiązanie. Zależało nam, aby dzięki niej klient miał dostęp nie tylko do podstawowych informacji, ale też do takich, które są przydatne dla każdego kierowcy, szczególnie w sytuacji, gdy dojdzie do zdarzenia drogowego. – dodaje Manuel Holl, Dyrektor Zarządzający ds. Market Management, Allianz Polska.

Jak to działa?

Klienci Allianz, którzy kupili polisę OC/AC otrzymują od swojego agenta maila z dedykowanym plikiem  do swojej e-polisy. Po kliknięciu w niego i pobraniu pliku e-polisa zapisuje się automatycznie na telefonie. Korzystać z niej mogą zarówno użytkownicy iPhone’ów, poprzez Apple Wallet, jak i użytkownicy telefonów z systemem operacyjnym Android. W tym drugim przypadku klient powinien dodatkowo pobrać bezpłatną aplikację umożliwiającą korzystanie z pliku. Korzystanie z e-polisy nie wymaga połączenia z internetem. To pomocne jeśli potrzebujemy z niej skorzystać w trasie, gdzie jest problem z zasięgiem.

Krótki poradnik jak działa e-polisa:

https://www.youtube.com/watch?v=J3NIC5sKeZs&feature=youtu.be

ŹRÓDŁOAllianz