Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest liderem na rynku nie tylko pod względem skali, ale także jakości. W marcu 2018 roku w rankingu 100 aplikacji banków z całego świata opublikowanym przez brytyjski Retail Banker International, IKO zajęło pierwsze miejsce dzięki bardzo dobrym ocenom użytkowników. Pod koniec listopada bank zanotował już 3 miliony aktywnych aplikacji, a klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie i logują się do IKO już częściej niż do serwisu bankowości internetowej.
Retail Banker International to wydawany od ponad 30 lat w Wielkiej Brytanii miesięcznik o tematyce finansowej, który w 2018 roku wziął pod lupę aplikacje mobilne 100 banków z całego świata. Aplikacje zostały uszeregowane według średniej ocen użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Z Polski do rankingu zakwalifikował się tylko PKO Bank Polski, a jego IKO zajęło pierwsze miejsce na świecie, zyskując łączną notę na poziomie 4,8 punktów na 5 możliwych od 150 tysięcy osób. IKO zostawiło w tyle aplikacje tak dużych światowych gigantów bankowości jak Bank of America, UBS, Lloyds i Barclays.
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego nieustannie się rozwija zarówno pod względem dostępnych funkcji i liczby transakcji, ale też grona użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. W każdym tygodniu klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO nawet 12 milionów razy. Sierpień był pierwszym miesiącem, w którym klienci logowali się do IKO częściej niż do bankowości internetowej i ten trend utrzymał się do końca 2018 roku.
– Coraz bardziej dynamiczny rozwój IKO i tak ogromna otwartość naszych klientów na rozwiązania bankowości mobilnej są dla nas papierkiem lakmusowym i potwierdzeniem kierunku, w którym konsekwentnie zmierzamy. Postęp technologiczny sprawia, że tradycyjne banki będą musiały przekształcać się w instytucje technologiczne, a PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora bankowego nadaje ton tym zmianom – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
Łącznie w ciągu 5 lat dostępności IKO w ofercie banku, klienci wykonali za jego pomocą ponad 130 milionów transakcji mobilnych. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych z poziomu aplikacji mobilnej największego polskiego banku wzrosła aż o 143 proc. IKO jest używane najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych.
W listopadzie 2018 roku IKO przekroczyło rekordową liczbę 3 milionów aktywnych aplikacji mobilnych, umacniając swoją pozycję lidera bankowości mobilnej.
– Nasi klienci coraz chętniej adaptują wygodne i użyteczne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają codzienne bankowanie. Tak właśnie jest też w przypadku IKO, które rośnie coraz bardziej dynamicznie – na pierwszy milion aktywnych aplikacji czekaliśmy ponad 3 lata, o kolejny milion IKO urosło w rok, a zdobycie trzeciego zajęło już tylko 11 miesięcy – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Dziś klienci PKO Banku Polskiego płacą BLIKIEM z aplikacji IKO w internecie co sekundę, w każdej minucie zlecają 100 przelewów mobilnych, co godzinę logują się do aplikacji aż 60 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 5,5 mln tapnięć w aplikacji.
W 2018 roku IKO zostało wzbogacone między innymi o dwie kolejne wersje językowe (ukraińską i rosyjską), powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, skanowanie faktur (także tych bez kodu QR), obsługę karty wielowalutowej, kantor umożliwiający wygodną i szybką wymianę walut z dowolnego miejsca o każdej porze oraz możliwość dokonywania transakcji BLIK w ciężar karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów). W 2019 roku w aplikacji pojawi się m.in. możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, a także mobilna autoryzacja.