AXA namawia, by pomagać poszkodowanym. I uczy, jak to robić dobrze.

Tylko 19% badanych Polaków jest całkowicie pewnych swoich umiejętności w udzielaniu pierwszej pomocy. AXA chce, aby osób, które pewnie się czują ze swoimi umiejętnościami było dużo więcej. I nie tylko wśród jej klientów. Prowadzimy kampanię, której cele są mierzone liczbą uratowanych żyć.

Agnieszka Dąbrowska
Dyrektor Zarządzająca Pionem Sprzedaży Direct i Doświadczeniem Klienta w AXA

Badania CBOS z 2017 roku pokazują, że w ciągu ostatnich dziesięciu lat znacząco poprawiła się samoocena Polaków w zakresie udzielania pierwszej pomocy. I to jest dobra wiadomość. Obecnie dwie trzecie badanych deklaruje, że umiałoby w razie wypadku udzielić pierwszej pomocy. Gorsza jest taka, że tylko 19% z nich jest całkowicie pewnych swoich umiejętności w tej dziedzinie. AXA chce, aby osób, które pewnie się czują ze swoimi umiejętnościami było dużo więcej. Co roku zwiększamy więc zasięg naszych działań edukacyjnych, które prowadzimy od 3 lat i w 2018 roku ruszyliśmy z nową kampanią pod hasłem “Masz moc!”. Jesteśmy dużą firmą ubezpieczeniową, mamy ponad 3 miliony klientów, ponad 2 tysiące pracowników i agentów. Czujemy się odpowiedzialni i dlatego aktywnie podchodzimy do promowania bezpieczeństwa. Chcemy kształtować postawy, odruchy i odwagę. Uczymy, obalamy mity, promujemy gotowość do udzielenia pierwszej pomocy medycznej. Mamy doświadczonego partnera, Centrum Szkoleniowe AdrenaLTika, z którym pracujemy od lat, a zarażeni ich pasją, staramy się zarażać innych.

Nasze działania przybrały kształt kampanii reklamowej, prowadzonej latem 2018 r. we wszystkich głównych stacjach telewizyjnych, z zachowaną ciągłością w postaci strony maszmoc.pl, do której odwiedzenia gorąco namawiamy. Co ważne, nie tylko zachęcamy do ratowania życia, ale przede wszystkim podpowiadamy, jak to robić właściwie. W spocie i filmie z udziałem pracowników pokazujemy, że wystarczy wykonać kilka prostych czynności, aby zwiększyć szansę uratowania komuś życia. Na stronie maszmoc.pl są porady, które uczą i jednocześnie dodają odwagi, w tym e-book dla każdego, przygotowany we współpracy z Centrum Szkoleniowym AdrenaLTika. Szkolimy ponadto naszych pracowników, agentów i przyjaciół firmy. Wyposażyliśmy w defibrylatory biurowce, w których prowadzimy działalność.

Uważam, że nasze działania mają głęboki sens, są warte czasu, energii i zaangażowania, jakie władamy w ten projekt. Dlaczego? Korzyści kampanii widzimy w wymiarze wizerunkowym – w 2018 roku, pierwszy raz w historii, AXA była drugą najbardziej rozpoznawalną marką ubezpieczeniową w Polsce. Ale najważniejsze dowody są gdzie indziej – pięć osób z AXA po jednodniowym kursie odważyło się podjąć procedurę ratującą życie.

Kampania jest równocześnie jedną z inicjatyw, poprzez które AXA wypełnia deklarację partnerstwa na rzecz realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ podpisaną w 2017 roku w Ministerstwie Rozwoju.

ŹRÓDŁOAXA