Bank zmieniającego się świata zmienia wizerunek w Internecie

Bank BGŻ BNP Paribas wprowadza coraz więcej zmian, które wpływają na poprawę dostępności jego oferty. Przykładem podejmowanych działań w tym obszarze jest uruchomiona w połowie grudnia nowa strona internetowa.

Strona WWW banku jest dla klienta coraz częściej pierwszą i najważniejszą platformą jego kontaktu z ofertą produktową. Istotne jest więc, by jak najbardziej odpowiadała na jego potrzeby informacyjne, a także zapewniała łatwy i szybki kontakt w celu otrzymania oferty. Dlatego przed wprowadzeniem nowej strony bank przeprowadził gruntowne badania user experience. Nowa strona jest połączeniem dwóch głównych potrzeb nowoczesnego klienta – rzetelnej i pełnej informacji o produktach oraz pozytywnego doświadczenia związanego z wirtualną obsługą klienta.

– Nasz nowy portal jest responsywny, funkcjonalny oraz zaprojektowany według najwyższych standardów pod katem funkcjonowania strony, jej układu oraz sposobu prezentowania oferty produktowej. Warto jednak podkreślić, że start nowej strony jest jednocześnie początkiem dalszych prac w celu optymalizacji portalu pod kątem sprzedażowym –powiedział Radosław Kozłowski, dyrektor Biura Sprzedaży i Marketingu w Banku BGŻ BNP Paribas.

Nowa strona internetowa banku ma prosty i czytelny układ – strony kategorii produktowych, np. kredytów, są w formie porównywarki produktów z jasno przedstawionymi głównymi parametrami – oprocentowaniem i kosztami, co znacznie ułatwia klientowi wybór odpowiedniego, najbardziej dopasowanego do niego produktu. Ponadto, dzięki informacjom o produkcie zaprezentowanym na każdej stronie w formie infografik, klient łatwo zapozna się nie tylko z pełną ofertą bez czytania długich tabel czy pobierania wielu załączników, lecz także w przystępny sposób znajdzie możliwe formy nabycia produktu czy inne produkty komplementarne, które także mogą odpowiadać jego potrzebom.

Nowością dla klientów banku jest udostępnienie kalkulatora kredytu gotówkowego. Dzięki interaktywnemu suwakowi, klient nie tylko wpisuje interesującą go kwotę oraz okres kredytowania, ale także otrzymuje informacje dodatkowe, np. czy chce ubezpieczyć kredyt i od razu poznaje koszty tej usługi. Warto zauważyć, że widoczne są również interaktywnie koszty dodatkowe – prowizja za udzielenie kredytu czy oprocentowanie. Jest to bardzo ważna funkcjonalność, ponieważ klienci często nie są świadomi, że zmiana kwoty czy okresu kredytowania wpływa także na całkowity koszt kredytu.

Istotną zaletą nowej strony internetowej jest jej responsywność. Bank zdaje sobie sprawę, że coraz więcej ruchu na stronach WWW generowane jest przez urządzania mobilne, dlatego największy nacisk został położony na łatwość obsługi na tablecie czy telefonie komórkowym. Klienci banków używają nie tylko aplikacji bankowych do logowania, ale często chcą szybko sprawdzić ofertę produktową banku. Nowa strona w bardzo uporządkowany i intuicyjny sposób zapewnia przeglądanie stron produktów i kategorii, a także logowanie do konta osobistego. Dodatkowo klient, który przegląda produkt, może od razu poprosić o kontakt przedstawiciela banku, co znacznie upraszcza proces pozyskania niezbędnych informacji oraz ewentualnego zakupu produktu.

Bank na nowej stronie WWW przewidział także wiele udogodnień dla osób niedowidzących czy słabowidzących. Nowa strona referuje do międzynarodowego standardu WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines) dla zwiększenia dostępności strony, zgodnie z rekomendacjami ZBP oraz wytycznymi Web Accessibility Initiative firmowanej przez Konsorcjum World Wide Web. Przede wszystkim odpowiednio hierarchizuje nagłówki oraz zapewnia wysoki kontrast wszystkich napisów przez odpowiednie style CSS. Każdy z obrazków ma także tekst alternatywny inicjowany komendą img alt=””, aby automat potrafił opisać to, co znajduje się na obrazku. Bank w tym obszarze planuje kolejne nowe funkcjonalności, które będą udostępniane sukcesywnie.

Wygodne rozwiązania internetowe i ułatwienie ścieżki dotarcia do bardziej spersonalizowanej oferty jest dla dzisiejszego klienta kluczowe, dlatego nowa strona internetowa Banku BGŻ BNP Paribas jest pierwszym krokiem do stałego podnoszenia jakości obsługi klienta w obszarze digital banking.

Nowości dostępne na stronie www.bgzbnpparibas.pl:

  • Nowy układ strony oferty produktowej
  • Infografiki
  • Interaktywne elementy – grafiki czy pasek kontaktu „podążający” za użytkownikiem
  • Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych w tym, np. wysoki kontrast, hirarchizacja nagłówków, teksty alternatywne w elementach graficznych
  • Wygodny kalkulator kosztów kredytu