Z oferty Credit Agricole Raty w elektronicznym procesie do końca 2016 roku skorzystało ponad 180 tysięcy klientów. Usługa dostępna jest w ponad 10 tys. sklepach, które współpracują z bankiem, także w największych sieciach: Black Red White, Agata Meble, Go Sport, Neonet, Decathlon.
Credit Agricole jako pierwszy na polskim rynku wykorzystał najnowsze techonologie w zakupach ratalnych, dzięki którym stały się one wygodne, szybkie i bezpieczne. Nowy proces zakupu oznacza rezygnację z papierowych wersji umów kredytowych na rzecz elektronicznych oraz zawieranie ich z wykorzystaniem kodu, który klient otrzymuje w wiadomości SMS. To rewolucja w zakupach na raty.
Jak to działa?
Aby kupić produkt na kredyt ratalny klient wybiera w sklepie formę płatności – CA Raty. Sprzedawca wypełnia w systemie wniosek kredytowy, uzupełniając dane klienta (w tym nr telefonu komórkowego) i wysyła je do weryfikacji banku. Po pozytywnej decyzji kredytowej, sprzedawca wprowadza pozostałe dane oraz, w przypadku kredytu na zaświadczenie, skanuje niezbędne dokumenty lub odczytuje kod QR z ekranu aplikacji, robi zdjęcie dokumentów i załącza je do systemu. Wygenerowaną w systemie umowę klient odczytuje na monitorze sprzedawcy lub tablecie i akceptuje ją, wpisując do systemu kod z SMS, otrzymany z banku na swój nr telefonu. Zatwierdzona umowa z nadanym certyfikatem Open Trust i zabezpieczona hasłem trafia do klienta na podany przez niego adres e-mail lub, jeśli klient sobie tego życzy, może dostać ją wraz z harmonogramem spłat w wersji papierowej.
– CA Raty to najlepsza odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy chcą mieć dostęp do szybkiego finansowania w sklepach partnerów banku – zaznacza Jarosław Marek, dyrektor Pionu Rozwoju Consumer Finance w banku Credit Agricole. – Nasi Partnerzy, nawet ci którzy początkowo byli sceptyczni wobec innowacji, docenili jej zalety. Zakupy ratalne z wykorzystaniem Szybkiego Podpisu pozwalają im oszczędzić czas na obsłudze klientów, szybciej otrzymać rozliczenia z banku (już następnego dnia po uruchomieniu kredytu), a co najważniejsze zaproponować w swoich punktach nowoczesną formę obsługi. Jako bank notujemy oszczędności związane z obiegiem papierowych wersji dokumentów, ich odbiorem od Partnerów i archiwizacją. – dodaje.