Polacy pobili rekord w przenoszeniu rachunków bankowych w 2016 roku. 60 proc. z nich wybrało Credit Agricole – wynika z danych Krajowej Izby Rozliczeniowej. Bank ten jest też najchętniej polecany przez klientów, co z kolei potwierdzają badania TNS Polska i Millward Brown.
Z roku na rok coraz więcej osób zmienia bank. Według statystyk Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR) w ubiegłym roku na taki krok zdecydowało się o 11 proc. osób więcej niż w 2015 r. Wbrew pozorom pożegnanie z dotychczasowym bankiem zajmuje mało czasu i jest wolne od uciążliwych formalności. Tym bardziej, jeśli przenosimy się do miejsca, w którym dba się o komfort klientów i buduje z nimi relację, a nie patrzy przez pryzmat jednorazowej sprzedaży.
Credit Agricole już drugi rok jest liderem w przenoszeniu kont między bankami. W 2016 r. ponad 60 proc. Polaków, którzy zdecydowali się na taką zmianę poprzez system KIR, wybrało właśnie Credit Agricole.
– Tak dobre wyniki zawdzięczamy nie tylko szerokiej i atrakcyjnej ofercie, również ubezpieczeniowej, ale przede wszystkim odpowiedniemu podejściu do klienta. Towarzyszymy mu na różnych etapach jego życia. Budujemy długoterminowe relacje i proponujemy elastyczne rozwiązania. Wyróżniają nas dedykowani, profesjonalni i bardzo przyjaźni doradcy, dzięki nim klienci czują się wyjątkowo – mówi Jędrzej Marciniak, wiceprezes zarządu banku Credit Agricole.
Klienci nie tylko najchętniej przenoszą się do Credit Agricole, ale też najchętniej polecają jego usługi. Bank zajmuje pierwsze miejsca w badaniach rekomendacji klienckich. W zestawieniu TNS Polska, „Zoom Finance Q3, 2016” z wynikiem 33 pkt. wyprzedza ING Bank Śląski, BPS oraz bank Millenium. Credit Agricole od 2016 r. prowadzi też w rankingach Millward Brown, „Klienci banków w Polsce”. Oba badania bazują na wskaźniku rekomendacji klienckich.
Opinie znajomych mają duże znaczenie w wyborze banku. Potwierdza to wyżej wspomniane badanie TNS Polska. Polecenie najsilniej skraca listę rozważanych banków do tego jednego, rekomendowanego przez znajomego lub kogoś z rodziny. Mniejszą wagę ma wysokość opłat i prowizji czy sama oferta.
Satysfakcję klientów i ich skłonność do polecania usług od lat bada też cała Grupa Crédit Agricole, jedna z największych grup bankowych w Europie i lider wśród banków oferujących jednocześnie ubezpieczenia.