Justyna Szafraniec, Dyrektor ds. PR Generali Polska
Jedną z wartości Generali jest życie w społeczności. Dlatego już na początku pandemii zaangażowaliśmy się w pomoc służbie zdrowia, współpracując ze szpitalami i organizacjami charytatywnymi.
Generali wsparło akcję Caritas Polska #WdzięczniMedykom. Z puli ponad 100 respiratorów zamówionych przez Fundację aż 48 zostało zakupionych ze środków przekazanych przez spółki Generali Polska. Przekazaliśmy łącznie na ten cel ponad 1,5 mln zł. Inicjatywa ta jest namacalnym wyrazem wartości Grupy Generali, których celem jest umożliwienie Polakom kształtowania bezpieczniejszej przyszłości, dbanie o ich życie i marzenia oraz bycie ich partnerem na całe życie.
Co ważniejsze. przekazane urządzenia, ze względu na swoją specyfikę, będą służyć szpitalom także po opanowaniu pandemii.
– Otrzymaliśmy respirator transportowy, który ratuje życie. Umożliwia wentylację mechaniczną płuc pacjentów z ostrą niewydolnością oddechową, a jednocześnie pozwala na transportowanie pacjenta w stanie zagrożenia życia do karetki, między szpitalami, czy na terenie szpitala. Jest to sprzęt, który jest niezbędny do ratowania życia pacjentów z ostrą niewydolnością oddechową, który będzie wspierał nas w ratowaniu ich życia nie tylko w czasie koronawirusa, ale także po zakończeniu epidemii – podkreśliła lek. Anna Drobińska, koordynator SOR Filii w Ełku 1 Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką SPZOZ w Lublinie.
Wspierając polskie szpitale chcieliśmy odpowiedzieć na potrzeby służb medycznych, codziennie walczących o zdrowie i życie pacjentów. Chcieliśmy pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa Polakom w momencie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa. Odpowiedzialność społeczna i wspieranie lokalnych społeczności należą do głównych wartości całej Grupy Generali. Dlatego w każdym kraju – w tym w Polsce – prowadzimy działania wspierające walkę z tą trudną epidemią. Wierzymy, że dzięki wsparciu polskich szpitali możliwe będzie zmniejszenie negatywnych skutków epidemii i pomoc lekarzom w ratowaniu życia pacjentów.
Jesienią 2020 Generali Polska dołączyło również do inicjatywy PIU i wspólnie z 17 innymi firmami sfinansowaliśmy dodatkowe call center dla Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS). Służy ono pomocą osobom z podejrzeniem lub chorych na COVID-19. Praca konsultantów została zorganizowana w taki sposób, by byli oni dostępni dla potrzebujących przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.