Na początku 2018 roku Bank udostępnił klientom usługę rejestracji nowej firmy przez serwis transakcyjny. Złożenie odpowiedniego wniosku przez iPKO pozwala nowo zakładanej firmie na jej jednoczesną rejestrację w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) oraz otwarcie rachunku firmowego w PKO Banku Polskim, bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie.
Takie rozwiązanie pozwala przedsiębiorcy zaoszczędzić czas bo nie ma potrzeby wypełniania dokumentów i składania ich w oddzielnych instytucjach, a cały proces odbywa się zdalnie, w kilku prostych krokach przez iPKO. Dodatkowo niesie za sobą podwójną korzyść – można jednocześnie zarejestrować firmę i założyć konto potrzebne do prowadzenia działalności gospodarczej. Jak zarejestrować firmę? Wystarczy zalogować się do serwisu transakcyjnego PKO Banku Polskiego i przejść do zakładki „e-Urząd”. Droga składania wniosku uzależniona jest od tego, czy klient posiada Profil Zaufany. Jeśli nie, będzie mógł to zrobić przed jego złożeniem.W pierwszym kroku właściciel firmy uzupełnia swoje dane osobowe (część z nich zostanie podstawiona automatycznie), podaje podstawowe informacje na temat firmy i uzupełnia dane dotyczące działalności gospodarczej. Następnie wybiera ofertę banku – typ rachunku (PKO Konto Firmowe lub PKO Rachunek dla Biznesu), limit karty czy dodatkowe usługi. Po wypełnieniu wszystkich danych klient musi wprowadzić kod autoryzacyjny, a w następnym kroku podpisać wniosek o rejestrację firmy oraz wniosek o założenie rachunku firmowego przy użyciu Profilu Zaufanego.
– Wprowadzenie usługi rejestracji firmy przez bankowość elektroniczną to nowatorskie rozwiązanie na naszym rynku. Klient, w jednym prostym, wirtualnym wniosku zarejestruje firmę z pozycji swojego serwisu, potwierdzając swoją tożsamość Profilem Zaufanym. Jako pierwszy bank w Polsce udostępniliśmy naszym klientom możliwość założenia Profilu Zaufanego eGO, co było przełomem w upowszechnianiu usług e-administracji i istotnym ułatwieniem dla milionów obywateli i firm. Systematycznie staramy się też poszerzać wachlarz jego możliwości. Teraz możemy pochwalić się rozwiązaniem dla osób, które chcą zarejestrować działalność gospodarczą w CEIDG. Dzięki naszej nowej usłudze, będą mogły to zrobić bez zbędnej biurokracji – mówi Adam Marciniak, Wiceprezes Zarządu Banku Polskiego. Dużym udogodnieniem dla nowych właścicieli firm jest to, że podczas rejestracji swojej firmy klient jednocześnie wnioskuje o wpis do rejestru REGON, dokonuje zgłoszenia do naczelnika urzędu skarbowego (NIP) i zgłoszenia płatnika składek do ZUS.
Po założeniu działalności przedsiębiorca będzie mógł korzystać również z innych udogodnień z zakresu e-administracji dostępnych w iPKO lub poprzez Profil Zaufany (eGO) – m.in. dostępu do PUE ZUS, zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO, rejestracji kasy fiskalnej, dostępu do Portalu Podatkowego, zmiany danych firmy w CEIDG, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej.