Ponad 50 grantów na projekty zainicjowane przez wolontariuszy Banku Pekao S.A. – każdy w wysokości do 4500 zł – tak w skrócie można podsumować II edycję konkursu „Jesteśmy blisko”. Zeszłoroczna inicjatywa z udziałem wolontariuszy nabrała szczególnego charakteru ze względu na pandemię koronawirusa. Pracownicy Banku udowodnili, że być blisko można nawet z zachowaniem reżimu sanitarnego i dystansu społecznego.
W 2019 r. z okazji obchodów swojego 90-lecia, Bank Pekao S.A. wraz ze swoją Fundacją im. dr. Mariana Kantona zorganizował pierwszą edycję konkursu grantowego „Jesteśmy blisko”, w którym to pracownicy wskazywali jakie inicjatywy wolontariackie chcieliby zrealizować na rzecz lokalnych społeczności. Sukces przeprowadzonych w tamtym czasie projektów zaostrzył apetyt wolontariuszy na pomaganie, dlatego bank podjął decyzję o kolejnej edycji.
Celem akcji „Jesteśmy blisko” jest wspieranie lokalnych inicjatyw z obszaru edukacji, kultury i sztuki, ekologii oraz ochrony zdrowia. Każdy pracownik może zgłosić projekt, zaangażować w niego koleżanki i kolegów i wspólnie walczyć o grant na realizację przedsięwzięcia. Edycja 2020 miała szczególne znaczenie ze względu na pandemię COVID-19. Bank miał na uwadze, że część pomysłów będzie wymagać pewnej modyfikacji w związku z koniecznością utrzymania reżimu sanitarnego. Trudna sytuacja wywołała niespodziewany efekt – wolontariusze chcieli pomagać jeszcze bardziej. Pomysłodawcy inicjatyw dostosowali propozycje swoich akcji do panujących warunków. Realizowali projekty na przestrzeni października i listopada w małych grupach, z zachowaniem dystansu społecznego. Przezwyciężyli trudności i wspólnie zrealizowali 54 przedsięwzięcia w 45 miejscowościach.
Zgłoszenia wolontariuszy stanowiły odpowiedzi na aktualne, lokalne potrzeby: m.in. w Koszalinie wolontariusze Banku Pekao S.A. zamontowali domki dla kotów na zimę, seniorzy z zakładu pielęgnacyjno-opiekuńczego w Otwocku otrzymali kącik biblioteczny wzbogacony o audiobooki, a lubelskie hospicjum dla dzieci koncentrator tlenu dla dzieci cierpiących na niewydolność oddechową. Wśród zwycięskich projektów znalazły się także m.in. organizacja zajęć sportowych, remont placówek edukacyjnych czy sadzenie drzew. W realizację inicjatyw zaangażowało się 270 pracowników banku, który poświęcili łącznie 1700 godzin na pomaganie. Wolontariusze swoją postawą udowodnili, że mają otwarte oczy i serca wrażliwe na problemy społeczności, w których żyją.
Ta strona korzysta z plików cookie ("ciasteczka"). Pozostając na niej, wyrażasz zgodę na korzystanie z cookies.AkceptujęWięcej
Prywatność i Polityka cookies.
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.