Lokata z opóźnioną płatnością. Można ją opłacić w ciągu trzech dni

Anna Stankiewicz, kierownik Zespołu Produktów Oszczędnościowych, Departament Bankowości Codziennej, Euro Bank S.A.

Dzięki nowej ofercie depozytowej eurobanku klienci mogą czuć się nie tylko bardziej komfortowo, ale również bezpieczniej.

Anna Stankiewicz
Kierownik Zespołu
Produktów
Oszczędnościowych,
Departament
Bankowości Codziennej,
Euro Bank S.A.

W listopadzie 2018 r. wdrożyliśmy nowy, ciekawy proces otwierania lokaty – w momencie jej zakładania klient nie musi mieć przy sobie środków ani w gotówce, ani na koncie. Pieniądze może przelać na rachunek lokaty w ciągu kolejnych trzech dni z dowolnego rachunku. Propozycja dotyczy prawie wszystkich lokat dostępnych w placówkach eurobanku. Planując wdrożenie takiego rozwiązania, kierowaliśmy się przede wszystkim badaniami potrzeb naszych klientów. Jednak ich zainteresowanie taką formą zakładania lokaty i tak przeszło nasze oczekiwania. Do tej pory wielu klientów było bowiem przekonanych o konieczności przyniesienia gotówki do placówki w celu otwarcia depozytu, a nie czuli się z tym ani komfortowo, ani bezpiecznie.

To tym bardziej istotne, że część klientów z gotówką potrafi odwiedzać placówki kilku banków, by wreszcie wybrać najlepszą ofertę dla siebie. Można więc powiedzieć, że idą wbrew światu bankowemu, który coraz częściej zachęca ich do korzystania z bankowości cyfrowej. Stworzyliśmy odpowiedź na ich potrzebę, bo zapewniamy im ofertę, czas na spokojne zapoznanie się z nią i ocenę. Nasza propozycja lokaty z opóźnioną wpłatą nie tylko zwiększa więc komfort naszych klientów, ale przede wszystkim ich bezpieczeństwo. Klient może odwiedzić naszą placówkę, wybrać lokatę dla siebie, podpisać dyspozycję jej uruchomienia, a następnie wykonać przelew na wskazany numer rachunku – wszystkie potrzebne informacje na ten temat otrzymuje na piśmie od naszego doradcy. Dopiero w momencie wpływu środków lokata jest rzeczywiście otwierana. Z kolei brak wpłaty środków w ciągu trzech dni automatycznie zamyka lokatę bez żadnych konsekwencji dla klienta. To dodatkowa wartość dla klienta na wypadek, gdyby przed wykonaniem przelewu zmienił zdanie.

W ostatnich miesiącach największym zainteresowaniem klientów cieszyły się w eurobanku głównie dwa rodzaje lokat – lokata na dobry początek dostępna dla nowych klientów – w okresie od 6 sierpnia do 30 listopada proponowaliśmy oprocentowanie 3 proc. w skali roku, jeżeli klient zdecydował się na aktywność na nowo założonym koncie osobistym lub 2,5% dla klientów nieaktywnych. Drugi typ lokaty cieszący się dużym uznaniem naszych stałych klientów to lokata na nowe środki, dla której organizowaliśmy cykliczne promocje z oprocentowaniem 2,25%. Podążając za oczekiwaniami naszych klientów zamierzamy udostępnić obie oferty ponownie.

ŹRÓDŁOEuro Bank S.A.