Anna Stankiewicz, kierownik Zespołu Produktów Oszczędnościowych, Departament Bankowości Codziennej, Euro Bank S.A.
Dzięki nowej ofercie depozytowej eurobanku klienci mogą czuć się nie tylko bardziej komfortowo, ale również bezpieczniej.
W listopadzie 2018 r. wdrożyliśmy nowy, ciekawy proces otwierania lokaty – w momencie jej zakładania klient nie musi mieć przy sobie środków ani w gotówce, ani na koncie. Pieniądze może przelać na rachunek lokaty w ciągu kolejnych trzech dni z dowolnego rachunku. Propozycja dotyczy prawie wszystkich lokat dostępnych w placówkach eurobanku. Planując wdrożenie takiego rozwiązania, kierowaliśmy się przede wszystkim badaniami potrzeb naszych klientów. Jednak ich zainteresowanie taką formą zakładania lokaty i tak przeszło nasze oczekiwania. Do tej pory wielu klientów było bowiem przekonanych o konieczności przyniesienia gotówki do placówki w celu otwarcia depozytu, a nie czuli się z tym ani komfortowo, ani bezpiecznie.
To tym bardziej istotne, że część klientów z gotówką potrafi odwiedzać placówki kilku banków, by wreszcie wybrać najlepszą ofertę dla siebie. Można więc powiedzieć, że idą wbrew światu bankowemu, który coraz częściej zachęca ich do korzystania z bankowości cyfrowej. Stworzyliśmy odpowiedź na ich potrzebę, bo zapewniamy im ofertę, czas na spokojne zapoznanie się z nią i ocenę. Nasza propozycja lokaty z opóźnioną wpłatą nie tylko zwiększa więc komfort naszych klientów, ale przede wszystkim ich bezpieczeństwo. Klient może odwiedzić naszą placówkę, wybrać lokatę dla siebie, podpisać dyspozycję jej uruchomienia, a następnie wykonać przelew na wskazany numer rachunku – wszystkie potrzebne informacje na ten temat otrzymuje na piśmie od naszego doradcy. Dopiero w momencie wpływu środków lokata jest rzeczywiście otwierana. Z kolei brak wpłaty środków w ciągu trzech dni automatycznie zamyka lokatę bez żadnych konsekwencji dla klienta. To dodatkowa wartość dla klienta na wypadek, gdyby przed wykonaniem przelewu zmienił zdanie.
W ostatnich miesiącach największym zainteresowaniem klientów cieszyły się w eurobanku głównie dwa rodzaje lokat – lokata na dobry początek dostępna dla nowych klientów – w okresie od 6 sierpnia do 30 listopada proponowaliśmy oprocentowanie 3 proc. w skali roku, jeżeli klient zdecydował się na aktywność na nowo założonym koncie osobistym lub 2,5% dla klientów nieaktywnych. Drugi typ lokaty cieszący się dużym uznaniem naszych stałych klientów to lokata na nowe środki, dla której organizowaliśmy cykliczne promocje z oprocentowaniem 2,25%. Podążając za oczekiwaniami naszych klientów zamierzamy udostępnić obie oferty ponownie.