MojaAviva to najbardziej wszechstronny, wielofunkcyjny system samoobsługi, sprzedaży i komunikacji online z klientami, tworzony przez ubezpieczyciela w Polsce. Umożliwia on szybki dostęp do ubezpieczeń, inwestycji i kont emerytalnych przez internet – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z każdego urządzenia – komputera, tabletu lub smartfona.
MojąAvivę tworzymy dla klientów, którzy chcą zarządzać swoimi ubezpieczeniami online, łatwo kupować i przedłużać polisy bez ponownego wpisywania tych samych danych. Chcemy zwiększyć częstotliwość kontaktów z klientami, zachęcić do samoobsługi, proponując przy okazji dodatkowe produkty po korzystnych cenach. System taki jak MojaAviva odpowiada na te oczekiwania obu stron, poprawiając satysfakcję klientów oraz uzupełniając inne kanały sprzedaży i obsługi – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.
W 2018 roku ponad 400 tysięcy klientów aktywnie korzystało z serwisu online
MojaAviva jest kluczowym elementem strategii cyfryzacji Avivy w Polsce, odpowiadającym na potrzeby klientów powszechnie korzystających z obsługi internetowej i mobilnej w innych branżach. Dostęp do bieżących informacji i korzystnych ofert oraz możliwość samoobsługi w MojaAviva zachęca klientów do częstszych kontaktów z ubezpieczycielem.
Klienci najczęściej korzystają z możliwości zapłacenia online składki za posiadane polisy, kupują nowe ubezpieczenia, odnawiają polisy, a także zmieniają uposażonych, fundusze i aktualizują swoje dane – mówi Adam Uszpolewicz.
MojaAviva daje klientom wiele możliwości – najważniejsze z nich to:
- wgląd w posiadane polisy, produkty inwestycyjne i emerytalne
- samoobsługa, np. aktualizacja części danych, zmiana funduszy i wpłat, zmiany uposażonych
- zakup online polis samochodowych, mieszkaniowych, podróżnych, życiowych
- zgłaszanie szkód w ubezpieczeniach majątkowych oraz wniosków o wypłaty z polis na zdrowie i życie
- odnowienie polis komunikacyjnych i mieszkaniowych na kolejny okres „na jeden klik”
- opłacanie składek ubezpieczeń majątkowych i życiowych
- zamówienie rozmowy z konsultantem, dostęp do danych kontaktowych agenta
- dostęp do specjalnych propozycji – zniżek na ubezpieczenia Avivy
- wygoda w przełączaniu pomiędzy częścią obsługową – MojaAviva – a stroną informacyjną aviva.pl
- wyświetlanie statusu szkód i możliwość zgłaszania prostych szkód w pełni online.
W swojej krótkiej historii MojaAviva otrzymała już 2 cenne nagrody:
- za najlepsze rozwiązanie w kategorii ubezpieczenia i inne instytucje finansowe – konkurs technologiczny Lider 2017 „Gazety Bankowej” (w roku 2018)
- za najlepszą aplikację ubezpieczeniową w konkursie Izby Gospodarki Elektronicznej (2018)
– Obok MojejAvivy mamy zaawansowany system wspierający pracę agentów ubezpieczeniowych, dzięki któremu już prawie wszystkie wnioski o ubezpieczenie na życie obsługujemy elektronicznie. Radykalnie upraszczamy formularze do sprzedaży online polis mieszkaniowych, samochodowych i podróżnych – staramy się zadawać klientom jak najmniej pytań. Wprowadziliśmy prosty serwis do inwestowania online Aviva24.pl i SmartLife, czyli pierwsze w Polsce ubezpieczenie na życie, które można kupić całkowicie online na naszej stronie. Doceniamy działania konkurentów, jednak uważamy na podstawie naszych osiągnięć, że jesteśmy liderem transformacji cyfrowej w ubezpieczeniach w Polsce – mówi Adam Uszpolewicz, prezes Avivy.
Platforma likwidacji roszczeń i szkód
Najnowszym rozwiązaniem cyfrowym wdrożonym przez Avivę jest platforma online do zgłaszania szkód i roszczeń przez klientów, dostępna dla użytkowników MojejAvivy. Ta automatyczna aplikacja ma na celu zmianę podejścia do likwidacji roszczeń życiowych i szkód komunikacyjnych (AC), w przyszłości również innych ubezpieczeń.
Rozwiązanie obejmuje:
- uproszczoną ścieżkę rejestracji i likwidacji roszczeń online – dla wybranych świadczeń z ubezpieczeń na życie, takich jak narodziny/adopcja dziecka, śmierć bliskich (małżonek, rodzice, dziecko)
- uproszczoną ścieżkę rejestracji i likwidacji szkód komunikacyjnych – AC
- responsywny formularz, dostosowany do każdego urządzenia użytkownika (komputer, tablet, telefon);
- informacje online dla klienta o statusie sprawy – w przypadku, gdy klient nie spełnił warunków automatycznej likwidacji;
- informacja online do klienta o potrzebie wykonania jakiejś akcji, np. załączenia wymaganych dokumentów via platforma;
- informacje o historycznych roszczeniach;
- klient za pomocą platformy może załączyć dokumenty, zdjęcia.