Nowoczesna szata graficzna i poprawa funkcjonalności serwisu. Strona korporacyjna UNIQA przeszła gruntowną zmianę – z dużą korzyścią dla klienta.
Po 5 latach działania internetowa strona UNIQA wymagała zdecydowanego odświeżenia. Konieczna była gruntowna zmiana. Czas biegnie szybko, a jeszcze szybciej zmieniają się technologie i oczekiwania klientów. Prace trwały kilka miesięcy, a w maju 2016 r. UNIQA wystartowała z bardziej intuicyjną i przyjazną dla klientów nową stroną www. Obecnie użytkownicy korzystają z nowoczesnego systemu nawigacji, łatwiej jest im wyszukać najbliższą placówkę czy warsztat naprawczy.
Co zmieniło się na nowej stronie www z korzyścią dla jej użytkowników?. Poniżej kilka najważniejszych punktów.
- Nowoczesna szata graficzna i nawigacja
Dzięki wdrożeniu aktualnych trendów z rynku e-commerce użytkownicy, wchodzący na www.uniqa.pl, mogą szybko dotrzeć do informacji na temat produktów. Z kolei lekka i przejrzysta forma graficzna serwisu koncentruje uwagę odwiedzających na atutach oferty ubezpieczeniowej. Zmodernizowany system nawigacji pozwala klientowi na dotarcie do oferty już po jednym kliknięciu. Nowa strona uniqa.pl jest również dostosowana do urządzeń mobilnych.
- Zdalne kanały kontaktu
Serwis umożliwia szybki dostęp do konsultantów UNIQA. Wbudowany czat oraz wideoczat pozwala na konwersację online z doradcą. UNIQA jest jednym z nielicznych ubezpieczycieli, którzy udostępnili klientom możliwość kontaktu w formie wideoczat na stronie www. Niewątpliwie zarówno czat, jak i wideoczat mają spory potencjał i coraz chętniej będą wykorzystywane przez osoby ceniące sobie elektroniczny kanał komunikacji z firmą. Dotyczy to zwłaszcza młodych osób. W pierwszym okresie od uruchomienia tej usługi do UNIQA wpłynęło około 400 zapytań. Obecnie ich liczba sięga już ponad 2000 miesięcznie i stale rośnie. Klienci chętniej wybierają sam chat, choć są i tacy którzy korzystają z wideoczatu. Tę formę kontaktu wybierają najchętniej do zadawania pytań związanych z likwidacją szkód, warunków umowy czy z płatnościami składek.
Dodatkowo, na różnych podstronach są boksy ułatwiające kontakt z UNIQA. Podany tam jest numer infolinii i są przekierowania do formularzy kontaktowych. Za ich pośrednictwem klient może o dowolnej porze dokonać zgłoszenia szkody, czy zmian w polisie. Ze wszystkich formularzy kontaktowych korzysta miesięcznie od 3000 do 4000 osób. Strona umożliwia użytkownikom także przesłanie prośby o ofertę za pomocą funkcjonalnego formularza leadowego
Niezależnie od funkcjonalności oferowanych na stronie uniqa.pl do dyspozycji klientów UNIQA jest także nieustannie profesjonalne Contact Center. W dalszym ciągu jest to jedna z najpopularniejszych form kontaktu. Pracownicy odbierają ponad 30 000 połączeń telefonicznych miesięcznie.
- Automatyczne wyszukiwanie najbliższej placówki
Strona UNIQA rozpoznaje lokalizację, w której znajduje się użytkownik (wykorzystując jego adres IP) i automatycznie informuje go o najbliższej placówce, podając odległość oraz dane kontaktowe do niej. Dodatkowo, w serwisie użytkownik znajdzie dwie interaktywne mapy Polski. Na jednej z nich zaznaczone są wszystkie placówki UNIQA, a na drugiej warsztaty naprawcze, z którymi współpracuje ubezpieczyciel, waz z ich danymi teleadresowymi.
- Wbudowany blog
Celem UNIQA jest zapewnienie klientom odpowiedniej ochrony zarówno poprzez oferowanie kompleksowych usług ubezpieczeniowych, jak również przez dzielenie się wiedzą. Dlatego w serwisie oprócz możliwości zapoznania się z ofertą, użytkownik może odwiedzić blog „Moje Życie”, w którym znajdzie mnóstwo informacji oraz praktycznych porad.
- Aplikacja podpowiada najlepszą ofertę
Zdarza się, że użytkownik odwiedzający serwis internetowy towarzystwa ubezpieczeniowego nie wie, którą ofertę wybrać, która będzie najlepiej dopasowana do jego osobistej sytuacji. W serwisie UNIQA może skorzystać ze specjalnej aplikacji „Mój Doradca”, która za pomocą kilku pytań zasugeruje produkty, którymi użytkownik może być zainteresowany.
- Notowania UFK
Strona umożliwia dotarcie do informacji na temat ubezpieczeniowych funduszy inwestycyjnych oferowanych przez UNIQA Życie i notowań ich jednostek.
Dzięki nowoczesnemu systemowi Sitecore Experience Platform, który został użyty przy tworzeniu nowej strony www, UNIQA może stale rozbudowywać funkcjonalności związane z komunikacją z klientami.
Nowa strona uniqa.pl to dopiero początek rozwoju firmy w komunikacji internetowej. Niebawem rozpocznie się międzynarodowy projekt, mający na celu zaprojektowanie i wdrożenie kalkulatorów, dzięki którym użytkownicy będą mogli wyliczyć składkę ubezpieczenia oraz kupić je online.