Bartłomiej Barański, product manager w Departamencie Kanałów Zdalnych, Euro Bank S.A.
Posiadaczom najnowszej wersji aplikacji mobilnej zaproponowaliśmy nowoczesną metodę zatwierdzania transakcji wykonywanych w serwisie bankowości internetowej.
W 2018 r. kontynuowaliśmy prace nad rozwojem nowej odsłony aplikacji mobilnej – „eurobank 2.0.”. Została ona udostępniona użytkownikom na początku stycznia 2018 r. i w kolejnych miesiącach uzupełniliśmy ją o nowe funkcjonalności. Istotnym dla klientów rozwiązaniem w aplikacji jest nowa forma zatwierdzania transakcji, które wykonują oni w serwisie eurobank online. Mobilna autoryzacja stała się dla nich wygodną alternatywą dla haseł sms czy tokena. Jeżeli klient wykonuje operację (np. przelew) w serwisie internetowym eurobanku, dostaje powiadomienie na telefon, na którym ma aktywowaną usługę mobilnej autoryzacji. By zrealizować transakcję, musi tylko zatwierdzić ją „kliknięciem” oraz podać kod PIN.
Mobilna autoryzacja jest bardzo bezpieczną formą zatwierdzania transakcji. W każdym powiadomieniu klient dostaje szczegóły realizowanej operacji. Cały czas ma też dostęp do historycznych autoryzacji. To nie jedyna nowość, którą wprowadziliśmy w aplikacji „eurobank 2.0”. Od sierpnia klienci mogą wypłacać gotówkę z bankomatów bez użycia plastikowej karty płatniczej. Aplikacja w połączeniu z mobilną kartą Visa umożliwia wypłaty przy użyciu telefonu z funkcją NFC. Bankomat musi być z kolei wyposażony w czytnik zbliżeniowy. Tę nowość wprowadziliśmy jako dodatkową opcję dla karty HCE.
Gdy projektowaliśmy nową aplikację mobilną, stawialiśmy przede wszystkim na to, by była ona jak najbardziej dostosowana do indywidualnych oczekiwań klientów. Dlatego aplikacja „uczy się” swojego użytkownika. Np. w przypadku przelewów do zdefiniowanych odbiorców aplikacja sama podpowiada użytkownikowi najczęściej wybieranych odbiorców oraz trzy kwoty, które najczęściej do nich przesyła. Klienci zyskali też możliwość spersonalizowania aplikacji dzięki trzem klawiszom skrótów na ekranie głównym. Mogą wskazać najczęściej wykonywane operacje, np. doładowanie telefonu, przelewy czy spłatę karty kredytowej. Za pomocą kilku kliknięć klient jest w stanie założyć rachunek oszczędnościowy, a także rachunek walutowy w dolarach, euro lub funtach brytyjskich.
Wszystkie nowe funkcjonalności, które zaproponowaliśmy w aplikacji mobilnej, spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszych klientów. Widzimy to zarówno w przekazywanych nam opiniach, jak również w rosnących statystykach dotyczących liczby osób, które bankują z nami mobilnie.