Oferta konta „W pełni”. Robimy wszystko, by klienci chcieli z nami aktywnie bankować

Arkadiusz Cempura, dyrektor Departamentu Bankowości Codziennej, Euro Bank S.A.

W miejsce dotychczasowych rachunków osobistych zaproponowaliśmy klientom jedno konto. Całkowicie bezpłatne, bez żadnych dodatkowych warunków.

Tworząc nową ofertę konta osobistego „W pełni”, wyszliśmy z założenia, że klient potrzebuje mieć konto do różnych celów. Uznaliśmy, że dla jednych będzie to konto podstawowe, a dla innych – drugi rachunek służący np. wyłącznie do gromadzenia oszczędności. A skoro tak, to nie każdy potrzebuje np. karty płatniczej do rachunku. Dlatego w naszej propozycji, klient – który zakłada konto – nie musi od razu brać karty. Może mieć rachunek za zero złotych, bez żadnych dodatkowych warunków. Jeżeli klient zdecyduje się na kartę płatniczą, również może korzystać z niej za darmo, pod warunkiem że miesięcznie będzie wykonywał nią transakcje bezgotówkowe na kwotę min. 400 zł – uznaliśmy, że nie jest to wymagający warunek dla tych klientów, którzy faktycznie używają „plastiku”.

Arkadiusz Cempura
Dyrektor Departamentu
Bankowości Codziennej,
Euro Bank S.A.

Nowym podejściem było zaproponowanie wyboru karty do konta w zależności od potrzeb klienta. Nie chodzi tu o wybór na zasadzie „Visa czy MasterCard”, ale przede wszystkim w zakresie oferowanych funkcjonalności, np. potrzeby korzystania z bankomatów w Polsce i na świecie i płacenia za zakupy realizowane poza granicami Polski. Istotne jest to, że w każdej z kart można uruchomić tzw. opcję multiwalutową. Oznacza to, że jeżeli klient posiada u nas jednocześnie rachunki w euro, dolarach, bądź funtach brytyjskich, może dokonywać transakcji kartą bezpośrednio w tych walutach. Unika w ten sposób kosztów przewalutowania, co ma szczególne znaczenie, np. podczas zagranicznych wakacji.

Dodatkowo klient może korzystać z bezpłatnej usługi płatności mobilnych Visa, która jest dostępna w aplikacji mobilnej eurobank 2.0. Tę usługę dodatkowo rozszerzyliśmy o możliwość wypłat zbliżeniowych z bankomatów. Postawiliśmy na maksymalne uproszczenie naszej propozycji rachunków osobistych i stworzenie oferty konta, która będzie atrakcyjna dla każdego klienta, bez względu chociażby na wysokość jego dochodów. Dlatego podjęliśmy decyzję o tym, by nowe konto „W pełni” zastąpiło w ofercie dotychczasowe rachunki w ramach pakietów „Na co dzień”, „Active” oraz „Prestige”. Na początku sierpnia zostały one wycofane ze sprzedaży. Rzecz jasna, warunki prowadzenia dotychczasowych kont zostały zachowane.

Klienci po założeniu konta „W pełni” mogą od razu uruchomić 600 zł limitu w rachunku. Nie pobieramy od tego żadnej prowizji, oferując im jednocześnie możliwość skorzystania z 10 dni okresu bezodsetkowego w każdym miesiącu. Zdecydowaliśmy się na uproszczenie procedury włączenia limitu w koncie do niezbędnego minimum. Umowę limitu można podpisać razem z umową konta, a środki są dostępne na koncie przeważnie jeszcze tego samego dnia – po przeprowadzeniu przez eurobank niezbędnej weryfikacji i otrzymaniu pozytywnej decyzji. Dzisiaj nie trzeba przekonywać klientów do korzystania z bankowości internetowej lub mobilnej, do realizowania płatności, sprawdzania w tych kanałach stanu środków. Zdecydowaliśmy się jednak na mocniejsze zachęcenie klientów do zakładania lokat poprzez bankowość cyfrową, i tu klienci otrzymują dobrą ofertę na start.

To nie koniec. Posiadacze konta „W pełni” mogą na nim jeszcze zarabiać. To możliwe dzięki naszemu programowi moneyback „Codzienne zyskuję”. Klienci, którzy korzystają z karty płatniczej, nie tylko mogą łatwo zwolnić się z opłat za nią, ale jednocześnie dostawać zwrot części wydatków. W ramach programu zwracamy bowiem uczestnikom 5% wartości transakcji kartą w szeregu punktów usługowych (np. restauracje, kina itp.) – uczestnik programu może dostać zwrot w max. wysokości 60 zł miesięcznie, a więc aż 720 zł rocznie.

Nowa oferta konta została przygotowana tak, aby była „wystarczająco dobra na start”, czyli zgodnie z metodą MPV (minimum product value). Założyliśmy, że na bieżąco będziemy analizować zachowanie klientów oraz badać ich potrzeby. Na tej podstawie oferta będzie rozszerzana lub modyfikowana w zależności od potrzeb naszych klientów.

ŹRÓDŁOEuro Bank S.A.