Zbigniew Jagiełło – Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego

– Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. Jednym z kluczowych założeń strategii PKO jest to, aby nasza instytucja był otwartą platformą technologiczną – z jednej strony oferującą najnowsze rozwiązania w zakresie zdalnej obsługi rachunków bieżących, lokat, kart – podstawowych produktów bankowych dla klientów indywidualnych oraz małego i średniego biznesu. Z drugiej, otwartą i zdolną do współpracy i korzystania z rozwiązań branży start-up – młodych firm technologicznych dostarczających nowych rozwiązań dla rynku usług finansowych. Te działania mają jeden wspólny cel: zwiększanie komfortu korzystania z naszych produktów, stałego podnoszenia poziomu ich obsługi i to już na etapie składania wniosku o produkt. Przyznanie nagród dla PKO Banku Polskiego w kategoriach „Przyjazne otwarcie konta przez internet” i „Przyjazne otwarcie konta firmowego” świadczy o tym, że nasze rozwiązania zdobyły uznanie. Myślę, że kolejne modyfikacje produktów i udoskonalenia serwisu , które przygotowujemy zostaną podobnie docenione przez klientów i obserwatorów rynku.

 

 

Anna Podgórska, p.o. Dyrektor Departamentu Klientów Małych i Średnich Przedsiębiorstw, PKO Banku Polskiego

– PKO Bank Polski od lat wdraża nowe technologie pomagające przedsiębiorcom rozwijać swój biznes. Nagroda w kategorii Przyjazne otwarcie konta firmowego to dowód, że jesteśmy partnerem dla firm, cechuje nas kompleksowa oferta, wysoka jakość obsługi oraz przyjazna i nowoczesna bankowość elektroniczna, za co ceni nas już ponad 438 tys. polskich przedsiębiorstw. Swoim klientom oferujemy nie tylko kompleksowe usługi finansowe, ale także profesjonalne doradztwo i szereg usług dodatkowych, ułatwiających codzienną pracę w firmie. Jako Bank, który zna potrzeby osób prowadzących własną działalność, chcemy ułatwiać naszym klientom prowadzenie ich biznesów. Rachunek firmowy to podstawowy produkt, bez którego nie może obejść się dziś żadna firma. Założenie konta firmowego w PKO Banku Polskim to szybki proces przy zachowaniu minimum formalności – jeżeli prowadzisz jednoosobową działalności – wystarczy dowód osobisty. Dane przedsiębiorstwa pobieramy samodzielnie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Naszym celem jest maksymalne uproszczenie oferty skierowanej do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. W pierwszej kolejności Bank zmodyfikował ofertę rachunków dla firm – ograniczyliśmy liczbę rachunków do dwóch podstawowych. Możliwość automatycznego pobierania danych z ogólnopolskiej bazy jest kolejnym ułatwieniem skierowanym do klientów firmowych, a planujemy kolejne.

Dla osób planujących dopiero prowadzenie własnego biznesu, jako pierwszy bank w Polsce, udostępniliśmy możliwość zdalnego zarejestrowania działalności gospodarczej wraz z kontem firmowym, bez wychodzenia z domu. Dużym ułatwieniem w elektronicznym procesie rejestracji w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej jest również jednoczesne zgłoszenie wniosku o wpis do rejestru REGON, NIP oraz zgłoszenie płatnika składek do ZUS. Aby zapewnić wiedzę i kompleksową obsługę dla firm rozpoczynających działalność przygotowaliśmy specjalną stronę internetową pkobp.pl/firmy/zaloz-firme/, która zawiera dokładne wskazówki dotyczące rejestracji firmy oraz produktach i usługach, które w istotny sposób wspomagają rozwój młodego przedsiębiorstwa. Analizując potrzeby rynkowe w ostatnim czasie wprowadziliśmy do oferty nowe produkty – Leasing na Start oraz Pożyczkę na Start. Finansowanie nowo powstałych firm bez zabezpieczeń rzeczowych to nowość na rynku. Chcemy wspierać polskich przedsiębiorców już od początku prowadzenia swojego biznesu, a żeby firma mogła się rozwijać i zwiększać swoje obroty musi mieć narzędzia i fundusze do inwestowania. Kolejną innowacją skierowaną do przedsiębiorców jest możliwość skorzystania z platformy ZenCard. Platforma umożliwia budowanie programów lojalnościowych w ich punktach handlowo-usługowych z wykorzystaniem karty płatniczej i terminala POS. A to jeszcze nie wszystko. W bieżącym roku planujemy wprowadzić dodatkowe usługi, które umocnią pozycje PKO Banku Polskiego jako lidera w obsłudze przedsiębiorstw oraz pomogą stworzyć przewagę konkurencyjną polskim firmom.

Magdalena Banaszak, Kierownik Zespołu w Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej, PKO Banku Polskiego

– PKO Bank Polski kładzie duży nacisk na relacje z klientami zarówno w sieci oddziałów, jak i w kanałach zdalnych. Ponieważ proces otwarcia konta jest pierwszym kontaktem klienta z bankiem, zależy nam, aby tam, gdzie nie ma bezpośredniego wsparcia naszego pracownika, proces przebiegał niezwykle płynnie. Wniosek o konto w PKO Banku Polskim jest responsywny – oznacza to, że klient z łatwością otworzy go na dowolnym komputerze czy urządzeniu przenośnym. W formularzu została zoptymalizowana liczba pól wymaganych po stronie banku. Aby ułatwić dopełnienie formalności – kurier dostarcza umowę w dowolne miejsce o wskazanej we wniosku porze dnia. Cały proces jest wspierany przez system notyfikacji mailowych i SMS-owych. Niedawno zostały wprowadzone w procesie otwierania konta dodatkowe udogodnienia. Po złożeniu wniosku nowy klient zna od razu numer rachunku i dane niezbędne do logowania. Przy ich użyciu może aktywować ograniczony dostęp do serwisu internetowego iPKO jeszcze przed podpisaniem umowy. Bardziej mobilni klienci mogą ustalić hasło do serwisu iPKO w trakcie aktywacji aplikacji mobilnej IKO.

Wniosek o konto w PKO Banku Polskim został wdrożony w ramach nowego systemu wnioskowego w październiku ubiegłego roku. W ciągu kilku najbliższych miesięcy nasi klienci będą mogli zobaczyć kolejne wnioski w nowej odsłonie. Nowa technologia pozwala nam na wprowadzanie zmian nieporównywalnie szybciej niż to było do tej pory przy zachowaniu wysokiej dostępności wniosków niezależnie od kanału. Poza wzrostem wydajności procesu tworzenia nowego wniosku, oferujemy klientom bardziej intuicyjny interfejs z przyjazną szatą graficzną. Zachowanie spójnego procesu wnioskowania o produkt niezależnie od urządzenia zmniejsza prawdopodobieństwo popełnienia błędu przez wnioskującego nawet, jeśli korzysta z różnych urządzeń. Efekty zmiany konwersji po trzech miesiącach od wprowadzenia nowego wniosku o konto są na to dowodem – liczba wniosków zakończonych sprzedażą zwiększyła się o około 37 proc.