Rozwój goodie – wewnętrznego start-upu Banku Millennium

Wojciech Grudzień, Prezes Zarządu Millennium Goodie

Wojciech Grudzień
Prezes Zarządu
Millennium Goodie

Platforma zakupowa goodie (bezpłatna aplikacja mobilna i strona internetowa www.goodie.pl) została uruchomiona pod koniec 2016 roku przez Bank Millennium jako wewnętrzny start-up. To innowacyjny projekt, wykorzystujący zaawansowane technologie, takie jak wyszukiwanie głosowe czy geolokalizacja. Platforma została oparta na bezpiecznej, elastycznej i skalowalnej infrastrukturze chmury Microsoft Azure, co pozwoliło na szybkie wdrożenie takich funkcji serwisu jak rozpoznawanie obrazu, silnik rekomendacji oparty na machine learning czy narzędzia do obsługi multimediów. Nowocześnie zaprojektowana i otwarta dla wszystkich platforma goodie rozwija się bardzo dynamicznie. W ciągu dwóch lat od udostępnienia, aplikację goodie pobrano ponad 900 tys. razy.

Platforma goodie swoją działalność rozpoczęła od agregowania i prezentowania użytkownikom ciekawych zniżek i promocji, dostosowanych do ich preferencji i miejsca, w którym się znajdują. Kolejnym etapem było udostępnienie możliwości zakładania kart lojalnościowych galerii handlowych w aplikacji goodie i, w ramach współpracy z licznymi, rozpoznawalnymi markami, rozpoczęcie oferowania użytkownikom goodie wyjątkowych, dostępnych tylko dla nich promocji. We wrześniu 2018 roku platforma goodie weszła w kolejny etap rozwoju, udostępniając program cashback. To usługa pozwalająca na otrzymanie zwrotu części pieniędzy wdanych na zakupy w wielu sklepach internetowych. W programie jest już około 1000 partnerów z różnych branż, ich sieć stale się poszerza. W zależności od wyboru konkretnego sklepu, można liczyć na zwrot nawet do 25% wartości transakcji dokonanej w sklepie internetowym. Przeważnie wysokość zwrotu wynosi, w zależności od marki sklepu i kategorii danego produktu, od 2 do 15%.

Program goodie cashback wyróżnia spośród innych rozwiązań tego typu wysokość możliwych do otrzymania zwrotów wydatków oraz szybkość wypłaty środków. Z goodie łatwo można założyć karty stałego klienta wielu galerii handlowych i wygodnie przechowywać je w aplikacji. Goodie podpisało umowy w zakresie prowadzenia programów lojalnościowych już z kilkudziesięcioma galeriami handlowymi w całej Polsce. Użytkownicy goodie mają też możliwość wirtualizowania posiadanych przez nich plastikowych kart lojalnościowych (funkcjonalność analogiczna do tej dostępnej w aplikacji mobilnej Banku Millennium). Przed goodie kolejne wyzwania i wiele planów do wdrożenia, m.in. w zakresie promocji na platformie produktów bankowych. Stworzenie goodie jest doskonałym przykładem, jak tradycyjna bankowość może w innowacyjny sposób budować nowy element biznesu w oparciu o nowoczesną kulturę organizacyjną, właściwą dotychczas tylko dla start-upów.

ŹRÓDŁOBank Millennium