„Samoobsługa szkody” to prosta w użyciu aplikacja internetowa, za pomocą której klient PZU może wyliczyć każdą stratę na mieniu – samochodzie, domu, mieszkaniu czy ogrodzie. Nowa usługa PZU jest wyjściem naprzeciw klientom, którzy cenią przede wszystkim szybkość i prostotę. „Samoobsługa szkody” zapewnia to wszystko. Jest łatwa i intuicyjna, posiada odpowiednie zabezpieczenia i gwarantuje natychmiastowe wsparcie. Nowa usługa dedykowana jest klientom PZU zgłaszającym szkody niewielkich rozmiarów.
Jak działa nowa aplikacja?
Bezpośrednio po zgłoszeniu szkody w PZU klient otrzyma SMS lub e-mail z linkiem do aplikacji. Dzięki temu będzie miał możliwość samodzielnego dokonania oględzin i wyliczenia kwoty odszkodowania bez konieczności oczekiwania na przyjazd rzeczoznawcy PZU.
Aby skorzystać z usługi nie trzeba instalować dodatkowego oprogramowania. Proces określenia wysokości szkody nie wymaga też od klienta specjalistycznej wiedzy, aplikacja poprowadzi go krok po kroku.
Jeśli klient zaakceptuje proponowaną kwotę odszkodowania, dokument potwierdzający samodzielne wykonanie oględzin zostanie przesłany i automatycznie załączony do Systemu Likwidacji Szkód PZU. Pozostawiamy jednak klientowi możliwość zmiany decyzji i realizację procesu obsługi szkody w tradycyjny sposób.
– Umożliwienie klientowi wielowariantowej obsługi z możliwością samodzielnego wyliczenia kosztów naprawy uszkodzonego mienia bezpośrednio po zgłoszeniu szkody oraz aktywnego uczestnictwa w procesie, daje przewagę konkurencyjną i w znaczący sposób wpłynie na pozytywny wizerunek PZU. – mówi Radosław Bedyński, dyrektor Biura Obsługi Szkód i Świadczeń
„Samoobsługa szkody” to dopiero pierwszy krok w całym procesie zmian i innowacyjności, jaki zaproponujemy naszym klientom jeszcze w tym roku. Docelowo po wdrożeniu pozostałych komponentów, klient będzie mógł poprzez własne urządzenie mobilne samodzielnie zgłosić szkodę, oszacować wysokość szkody i na bieżąco monitorować status swojej sprawy. Będzie miał również dostęp do wielu innych funkcjonalności.