Sekundy, które zmieniły życie. Historie, które zmieniają postawy.

PZU, jako największy ubezpieczyciel w Polsce i zarazem firma społecznie odpowiedzialna, prowadzi szeroko zasięgowe działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia liczby wypadków w Polsce. W tym celu spółka zaangażowała się w produkcję serialu dokumentalnego pt. „Sekundy, które zmieniły życie”. Czwarty sezon cyklu emitowanego w TVP cieszył się ogromną popularnością i przyciągał przed telewizory miliony widzów.

Przez trzy miesiące widzowie telewizyjnej Jedynki poznawali dramatyczne losy 12 bohaterów „Sekund, które zmieniły życie”. Serial uświadamiał, że z pozoru niewinne zdarzenia mogą prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Każdy odcinek opowiadał poruszającą historię osoby, która musiała się zmierzyć z trudną codziennością po wypadku. Cykl poświęcony był tematyce bezpieczeństwa na drodze, wskazywał na przyczyny wypadków komunikacyjnych, ale też uczył właściwych zachowań w ruchu drogowym oraz z zakresu bezpieczeństwa w domu, nad wodą, w górach i w podróży.

Celem PZU było zwrócenie uwagi na to, jak dramatyczne mogą być konsekwencje kilku chwil nieuwagi, brawury czy z pozoru błahych, a jednak niebezpiecznych, zachowań. Nic tak dobrze nie przemawia do wyobraźni widzów jak opowieści ludzi, którzy muszą walczyć o powrót do zdrowia po wypadku.

Serial przedstawił m.in. losy trzydziestojednoletniego Artura, blogera, mówcy, szczęśliwego męża i ojca. Mężczyzna zjeżdżając po zboczu na rowerze, uderzył z impetem w murek znajdujący się na końcu skarpy. Diagnoza – zmiażdżenie dwóch krążków międzykręgowych, a tym samym paraliż ciała od szyi w dół – zniweczyła jego plany. Widzów poruszyła także historia Wojtka, młodego ratownika WOPR, który po alkoholu „delfinowym” skokiem przeskoczył poza bojki i doznał urazu głowy. Pół roku spędził w szpitalach. Ma porażenie czterokończynowe. To tylko dwie z kilkunastu pokazanych w serialu historii. Każda z nich opowiada nie tylko o dramatycznych konsekwencjach kilku chwil nieuwagi, ale jest również inspirującą opowieścią o determinacji, woli walki i motywacji do pokonywania trudności.

Pierwszy sezon serialu PZU miał premierę cztery lata temu. Była to odpowiedź ubezpieczyciela na wzrost liczby wypadków drogowych. Do tej pory wyemitowano łącznie 48 odcinków, a każdy z nich oglądało na antenie TVP średnio prawie 1 mln widzów.

Działania promocyjne objęły także aktywność w internecie i prasie. Szeroka kampania w social mediach PZU, w magazynie „Super Express” oraz na platformie TVP VOD sprawiła, że dotarcie projektu było znacznie większe. Łączny zasięg kampanii na profilu Facebook „Pomoc To Moc – Społeczna Odpowiedzialność Biznesu” to ponad 3 mln. Na platformie TVP VOD odcinki odtworzono 155 tys. razy. Dzięki publikacjom zamieszczonym na se.pl z treściami prewencyjnymi zapoznało się ponad 1 mln osób. Do czytelników trafiło także 600 tys. egzemplarzy dodatku telewizyjnego promującego serial oraz podobna liczba wydania gazety opisującego historie bohaterów „Sekund, które zmieniły życie”.

ŹRÓDŁOPZU