Warta Mobile – nowa era w ubezpieczeniach

Warta Mobile to pierwsza na polskim rynku aplikacja do mobilnej likwidacji szkód. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia oblicze likwidacji szkód i relacje klienta z ubezpieczycielem. Dzięki aplikacji klient ma znacznie większą kontrolę i wpływ na przebieg likwidacji swojej szkody.

Warta_grafika Warta MobileLikwidacja szkody to niezwykle ważny moment dla ubezpieczyciela i jego klientów. Wtedy właśnie klient konfrontuje swoje oczekiwania z rzeczywistością – mówi Rafał Stankiewicz, Wiceprezes Zarządu TUiR Warta, odpowiadający za obszar likwidacji szkód. Dlatego bardzo istotne jest dla nas, aby proces likwidacyjny przebiegał szybko, sprawnie i jak najmniej stresująco dla klienta. Wciąż poszukujemy rozwiązań, które wyprzedzają oczekiwania klientów i nadają kierunek rozwoju na rynku ubezpieczeń. Dzisiaj, gdy smartfony stały się technologią oswojoną, a aplikacje mobilne są naszą codziennością stworzenie aplikacji wspierającej klientów w trudnych dla nich momentach jest dla nas naturalnym krokiem na drodze ulepszania jakości obsługi.

Rafał Stankiewicz Wiceprezes Zarządu TUiR Warta
Rafał Stankiewicz
Wiceprezes Zarządu TUiR Warta

Wprowadzona przez Wartę aplikacja Warta Mobile jest nowością na polskim rynku ubezpieczeniowym i jednym z pierwszych tego typu rozwiązań w Europie. Ale nowatorstwo dotyczy nie tylko samego narzędzia. To przede wszystkim zasadnicza zmiana przebiegu procesu likwidacji szkody i relacji klienta z ubezpieczycielem. Stały wgląd w status sprawy, łatwy kontakt z likwidatorem i szybki przepływ dokumentów dają naszym klientom poczucie kontroli nad sytuacją – zapewnia Rafał Stankiewicz

Mobilny asystent klienta

WARTA Mobile pozwala w prosty sposób przejść przez proces likwidacyjny i na bieżąco śledzić jego przebieg. Klient w każdej chwili może sprawdzać co dzieje się w jego sprawie. Dzięki komunikatom „push” wie jakie działania podejmuje likwidator i jakich działań ewentualnie oczekuje od niego. Aplikacja ułatwia też wymianę dokumentów pomiędzy klientem i Wartą.

Dzięki Warta Mobile klient może natychmiast reagować w swojej sprawie np. dostarczając dokumenty. A wykona to w bardzo prosty sposób – wystarczy zrobić telefonem zdjęcie dokumentu, czy uszkodzonego przedmiotu i wysłać za pośrednictwem aplikacji. Oznacza to koniec skanowania, faksowania i wysyłania pocztą dokumentów do ubezpieczyciela, bo do wykonania wszystkich czynności wystarczy smartfon – wyjaśnia wiceprezes Stankiewicz.

Aplikacja dla każdego

Warta Mobile to aplikacja dla klientów likwidujących w Warcie szkody ze wszystkich ubezpieczeń indywidualnych – komunikacyjnych, mieszkaniowych, podróżnych, osobowych itd. Warunkiem skorzystania z aplikacji jest posiadanie smartfona w systemie iOS lub Android. Link do sklepu z bezpłatną aplikacją wysyła do klienta konsultant, do którego zgłoszona została szkoda.

Aplikacja jest intuicyjna i prosta. Dotyczy to każdego etapu jej działania: pobierania, instalacji, logowania, obsługi oraz komunikacji z likwidatorem. Do zalogowania się w aplikacji potrzebny jest numer telefonu i numer PESEL. To dane, które każdy z nas pamięta, nawet w sytuacji stresowej, jaką jest szkoda. Potem klient jest prowadzony krok po kroku. System podpowiada mu, jak dodać zdjęcia potrzebnych dokumentów, jak wykonać fotografie potrzebne do likwidacji etc. Każdy z kolejnych kroków jest odnotowywany na osi czasu, dzięki czemu postęp procesu jest widoczny na bieżąco.

Co ważne, aplikacja jest zintegrowana z systemem do zarządzania likwidacją szkód. Dlatego każdy przesłany dokument, zdjęcia i informacje są automatycznie umieszczane w elektronicznej teczce szkodowej klienta i likwidator natychmiast może działać. To bardzo przyspiesza procedury.

Dużą nowością jest także możliwość bezpośredniej komunikacji klienta z likwidatorem za pośrednictwem messengera – mówi Rafał Stankiewicz – Do niedawna klient kontaktował się tylko za pośrednictwem infolinii. Teraz ta droga zdecydowanie się skraca – dodaje.

Za pomocą aplikacji można też przeprowadzić oględziny szkody on-line. Klient nie musi więc umawiać się i czekać na rzeczoznawcę, aby obejrzał uszkodzony samochód, czy zalany sufit, bo rzeczoznawca może to zrobić wykorzystując smartfon klienta jako kamerę.

Nowa era w ubezpieczeniach

Warta Mobile to zupełnie nowe podejście do likwidacji szkód i do wykorzystania nowych technologii w branży ubezpieczeniowej.

Jesteśmy świadkami przełomu w ubezpieczeniach – podsumowuje Stankiewicz. – Szkody likwidowane są coraz szybciej. Pierwszą szkodę obsługiwaną przez aplikację udało się nam zamknąć w trzy godziny. Oczywiście tego się nie da zrealizować w każdym przypadku, jednak niewątpliwym trendem jest skrócenie czasu likwidacji i bardziej bezpośredni kontakt poszkodowanego z likwidatorem. Wymaga to od likwidatorów innej organizacji pracy i przede wszystkim innego podejścia. Nasz zespół, który jest młody i ambitny doskonale sobie z tym radzi – zapewnia wiceprezes Warty.