Nasze społeczeństwo staje się coraz bardziej mobilne. Niemal 60 proc. Polaków korzysta już z internetu za pomocą telefonu komórkowego. Warta wykonała kolejne kroki, aby wykorzystać ten potencjał, dotrzeć do klienta i zaproponować użyteczne rozwiązania.
Rok 2016 był kolejny, w którym Warta wprowadzała na rynek innowacyjne rozwiązanie korzystające z technologii cyfrowych. Między innymi ubezpieczyciel rozpoczął prace nad wdrożeniem aplikacji do samodzielnej kalkulacji wysokości odszkodowania. Funkcjonalność ta została przygotowana dla klientów posiadających ubezpieczenie komunikacyjne. Klient, zgłaszający szkodę do Warty może otrzymać na maila lub smsa link do aplikacji, która pozwala mu szybko zaznaczyć uszkodzenia i wyliczyć wartość odszkodowania. W przypadku zaakceptowania wyliczonej kwoty, klient bez zbędnych formalności otrzymuje środki na wskazane konto bankowe.
– Aplikacja do samodzielnej kalkulacji odszkodowania, to kolejne rozwiązanie zaoferowane naszym klientom, które w znaczący sposób przyśpiesza proces likwidacji szkód. Dzięki niej poszkodowany nawet chwilę po zgłoszeniu zdarzenia, może sprawdzić jakie odszkodowanie otrzyma w danym przypadku. Rozwiązanie to w naturalny sposób uzupełnia funkcjonalności udostępnione klientom za pomocą Warta Mobile – tłumaczy Rafał Stankiewicz, wiceprezes Warty, odpowiedzialny za likwidację szkód.
Już od roku klienci Warty mogą korzystać z aplikacji Warta Mobile, która zmieniła oblicze likwidacji szkód. Warta Mobile to nie tylko digitalizacja obsługi klienta, ale przede wszystkim zasadnicza zmiana przebiegu procesu likwidacji szkody. Dzięki niej poszkodowany może krok po kroku śledzić w dowolnym miejscu i czasie co się dzieje w jego sprawie, przesyłać do Warty wszystkie potrzebne dokumenty w formie zdjęć a także przeprowadzić zdalne oględziny. Dzięki wbudowanemu komunikatorowi klient na bieżąco może się kontaktować z likwidatorem szkody, zadawać mu pytania lub wyjaśniać ewentualne wątpliwości.
Pierwszy rok funkcjonowania tego narzędzia przyniósł bardzo pozytywne efekty. Obecnie ok. 20 proc. szkód zgłaszanych telefonicznie jest obsługiwana przy wykorzystaniu Warty Mobile, a wskaźnik ten z kwartału na kwartał rośnie. W pierwszym roku z aplikacji skorzystało ponad 25 tys. poszkodowanych. Ubezpieczyciel wymienił z klientami za pomocą aplikacji ponad 190 tys. wiadomości, co pokazuje, że klienci chcą rozmawiać z firmami ubezpieczeniowymi w bardziej bliski i nieformalny sposób. Co więcej w pierwszym roku funkcjonowania Warta Mobile za jej pomocą 2,5 tys. klientów przesłało zdjęcia Warcie. O zadowoleniu z działania aplikacji niech świadczą wystawione oceny w Google Play – 4,6 w skali 1-5.
Rok temu wprowadziliśmy na rynek Wartę Mobile, zapowiadając nową jakość w procesie likwidacji szkód i relacji na linii klient-ubezpieczyciel. Opinie klientów potwierdzają, że był to krok w słusznym kierunku, który ułatwia im życie i przyśpiesza cały proces. Pierwszy rok potwierdził nasze analizy i prognozy, że klienci potrzebują aplikacji użytecznych, pomocnych w codziennym życiu, niosących wartość dodaną – mówi Rafał Stankiewicz i dodaje: Mamy bardzo duże doświadczenie we wdrażaniu nowych rozwiązań mobilnych. Już dwa lata temu wprowadziliśmy, jako pierwsi na rynku, aplikację do zdalnych oględzin. Wdrożyliśmy także jedną z najbardziej zaawansowanych aplikacji do zarządzania zleceniami dla rzeczoznawców w terenie. Na 2017 r. mamy zaplanowane wprowadzenie kolejnych innowacyjnych rozwiązań. Stale rozwijamy naszą likwidację szkód, budując najnowocześniejszy system na polskim rynku.