PKO Bank Polski jako lider procesu cyfryzacji proponuje swoim klientom kolejne innowacyjne rozwiązania z zakresu e-administracji. W lipcu 2018 r udostępnił usługę składania wniosków online przez serwis transakcyjny iPKO oraz Inteligo w ramach rządowego programu „Dobry start”.
PKO Bank Polski był pierwszym bankiem, który udostępnił opcję składania wniosków w ramach programu „Rodzina 500+”, PIT-u WZ, zakładania Profilu Zaufanego (eGO) czy dostępu do PUE ZUS. Kolejnym wdrożeniem jest usługa składania przez serwisy transakcyjne wniosku o wyprawkę szkolną w ramach rządowego programu „Dobry start”.
Jego wypełnienie w iPKO lub Inteligo jest szybkie i proste m.in. dlatego, że część pól jest uzupełniona automatycznie na podstawie danych w serwisie, np. imię i nazwisko, pesel, adres zamieszkania czy rachunek bankowy, na który będą trafiać środki. Po wypełnieniu i wysłaniu jest przekierowany do systemu informatycznego emp@tia. Organ prowadzący w gminie weryfikuje wniosek, a następnie informuje o pozytywnej decyzji dotyczącej przyznania świadczenia.
– Użytkownicy iPKO i Inteligo mają już za sobą doświadczenia w wysyłaniu wniosków online o 500+ dlatego też przy programie „Dobry start” chętnie składali je tą samą drogą. Statystyki pokazują, że ta opcja jest dla nich naturalna i prosta – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych.
Dobry start” to jednorazowe wsparcie w wysokości 300 zł dla każdego ucznia rozpoczynającego rok szkolny. Wnioski można było składać do 30 listopada 2018 roku.