Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim dostępny 24/7 w iPKO i IKO

  • Klienci dokonali w kantorze online w iPKO już ponad 100 tysięcy transakcji; od teraz waluty można wymieniać w iPKO i IKO przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

  • Kolejne udogodnienia w zakresie zarządzania kartami w najlepszej bankowej aplikacji mobilnej na świecie, m.in. zastrzeganie karty i obsługa karty wielowalutowej.

  • PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej w Polsce z największą liczbą aktywnych użytkowników, transakcji mobilnych i najlepszymi ocenami klientów w sklepach z aplikacjami.

Kantor wymiany walut w PKO Banku Polskim działa już przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu zarówno w serwisie transakcyjnym iPKO, jak i w aplikacji mobilnej IKO. Najnowsza wersja IKO została też wzbogacona o kolejne udogodnienia w zakresie zarządzania kartami, m.in. zastrzeganie, zamawianie i aktywację karty oraz obsługę karty wielowalutowej.

W aplikacji mobilnej IKO na systemy iOS i Android można już korzystać z kantoru, który umożliwia wygodną i szybką wymianę 28 par walutowych z dowolnego miejsca o każdej porze. Wystarczy mieć przy sobie telefon z aktywną aplikacją IKO oraz – poza kontem osobistym w złotówkach – rachunek walutowy w danej walucie obcej. W kantorze IKO można także ustawić powiadomienie o osiągnięciu przez daną walutę pożądanego kursu. Rozliczenie transakcji następuje natychmiast, a usługa jest bezpłatna. Bank przygotował też promocję: 10 zł otrzyma 10 000 klientów, którzy jako pierwsi aktywują kantor w IKO i wykonają min. 1 transakcję wymiany walut.

Internetowy kantor wymiany walut funkcjonuje w PKO Banku Polskim od początku 2018 roku w serwisie bankowości elektronicznej iPKO i cieszy się dużym zainteresowaniem.

– W ciągu pół roku do kantoru internetowego PKO Banku Polskiego zalogowało się 35 tysięcy klientów, którzy dokonali łącznie już ponad 100 tysięcy transakcji walutowych, najczęściej w euro, dolarach, koronach norweskich i frankach szwajcarskich. Z myślą o wakacyjnych potrzebach klientów, rozszerzyliśmy od teraz godziny działania kantoru w iPKO i można z niego korzystać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – podkreśla Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.

Od 1 czerwca br. każda karta debetowa do konta prowadzonego w PLN posiada jednocześnie funkcję wielowalutową. Wystarczy do karty podpiąć rachunek lub rachunki walutowe w jednej z 7 walut i rozliczać bezpośrednio w walutach transakcje kartowe. Konto walutowe można zasilić np. w kantorze online w IKO lub iPKO, wówczas transakcje rozliczane są automatycznie na właściwym rachunku walutowym, a klient nie musi ponosić kosztów przewalutowania. Za rachunek walutowy nie jest pobierana miesięczna opłata, gdy jest on podpięty do karty wielowalutowej.

Nowości w IKO
Najnowsza wersja IKO wprowadza także szereg nowych funkcji związanych z zarządzaniem kartami:

  • Obsługa karty wielowalutowej – wszystkie karty debetowe do kont osobistych PKO Banku Polskiego mają funkcję wielowalutową. Wystarczy w IKO lub iPKO do karty podpiąć  rachunek walutowy prowadzony w jednej z walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, a rozliczenia transakcji kartowych w tych walutach będą odbywały się bezpośrednio na podpiętych kontach walutowych. Ta sama zasada obowiązuje gdy klient korzysta z płatności zbliżeniowych telefonem. Dzięki temu można także płacić (w tym przez internet) bez kosztów przewalutowania.
  • Zastrzeganie karty z możliwością wydania nowej – dotychczas w aplikacji mobilnej IKO można było zablokować kartę czasowo, z możliwością jej odblokowania. Oddziś w IKO można zagubioną czy skradzioną kartę zastrzec, a także od razu zamówić nową.
  • Aktywacja karty – IKO umożliwia teraz nie tylko nadanie PINu do karty czy zmianę limitów, ale także jej aktywację. Funkcja przyda się zarówno nowym klientom, jak i obecnym jeżeli karta ma służyć np. tylko do płatności w internecie. Aktywowaną przez IKO kartą można od razu zapłacić w internecie, natomiast pierwszą operację w sklepie stacjonarnym czy bankomacie trzeba autoryzować kodem PIN.
  • Informacja o kwocie transakcji potrzebnych do zwolnienia z opłaty za kartę – jeżeli opłata za kartę, którą posiada klient, jest uzależniona od transakcyjności, w szczegółach karty w aplikacji IKO można znaleźć informację, ile jeszcze transakcji trzeba dokonać daną kartą i do kiedy , aby nie płacić za jej korzystanie.
Podziel się: