mLeasing kupuje LeaseLink i zwiększa swój udział w obsłudze MSP

Leasingowa spółka z Grupy mBanku sfinalizowała transakcję zakupu 100 proc. udziałów w LeaseLink. Jest to fintech specjalizujący się w usługach płatności leasingiem. Zakup umacnia pozycję mLeasingu w finansowaniu małych i średnich przedsiębiorstw oraz otwiera spółkę na nowe możliwości, związane z finansowaniem aktywów o niższej wartości.

LeaseLink oferuje swój produkt przede wszystkim w sieci – czyli tam, gdzie klienci kupują coraz więcej. Jest to płatność leasingiem, analogiczna do popularnej w bankowości płatności przelewem (pay‑by‑link). Dzięki LeaseLink, przedsiębiorca może błyskawicznie sfinansować zakup aktywa niezależnie od czasu i miejsca transakcji oraz bez papierowych dokumentów.
Dzięki całkowicie zdigitalizowanemu procesowi oraz innowacyjnemu podejściu do procesowania usługi leasingowej, przedsiębiorcy mogą skorzystać z leasingu w ciągu kilku minut przez 24 godziny na dobę na dowolnie wybrane zakupy środków trwałych o wartości od 1 do 50 tys. zł.
– Kupujemy firmę, która ma unikalne kompetencje w finasowaniu mniejszych aktywów. Jej model biznesowy umacnia pozycję mLeasingu w segmencie MSP i finansowania zakupów, niezbędnych do prowadzenia biznesu. Chcemy, by klienci, dzięki współpracy z nami, mieli więcej czasu na sprawy ważne z punktu widzenia ich firmy – mówi Cezary Raczyński, prezes mLeasingu.
– Model biznesowy LeaseLink świetnie pasuje do mLeasingu. Z firmy wyspecjalizowanej w finansowaniu korporacji, zmieniliśmy się w spółkę, która potrafi obsługiwać również mniejszych przedsiębiorców – dodaje Raczyński.
– Jesteśmy przykładem fintechu, który z jednej strony rywalizował o klientów z grupami bankowymi, a z drugiej także współpracował z nimi. Teraz staje się częścią jednej z największych polskich instytucji finansowych, aby jeszcze skuteczniej rewolucjonizować branżę leasingową i e-commerce. Ta transakcja to dobra wiadomość dla klientów, partnerów i naszych pracowników – będziemy jeszcze mocniejsi i jeszcze lepsi – mówi Wojciech Kazimierski, prezes LeaseLink.
mLeasing będzie jedynym właścicielem LeaseLink. Wartość transakcji wynosi 31,6 mln zł. Obecnie nie jest planowane połączenie obu firm, marka przejmowanego podmiotu pozostanie na rynku.
mBank_logo_grupa_mLeasing.jpg
mLeasing należy do czołówki firm leasingowych w Polsce – według danych Związku Polskiego Leasingu w 2018 roku firma zajmowała 4 miejsce na rynku pod względem wartości sprzedaży. Oferuje leasing pojazdów do 3,5 t, transportu ciężkiego, maszyn i urządzeń (w tym medycznych) oraz usługi z zakresu najmu i zarządzania flotą samochodową (CFM). Finansuje także obiekty handlowe, biurowe, hotele oraz magazyny.
LeaseLink logo.png
LeaseLink to spółka założona przez Wojciecha Kazimierskiego i Marcina Grodowskiego w 2015 roku, operująca w obszarze fintech w sektorach leasingu oraz e-commerce. W ciągu ostatnich dwóch lat LeaseLink zbudował pozycję lidera leasingu on-line w segmencie transakcji nisko nominałowych. Usługi fintechu oferowane są przez blisko dwa tysiące sklepów internetowych, w tym te największe, takie jak: Allegro, MediaMark, RTV Euro AGD oraz sklepy stacjonarne, m.in. Centrum IKEA dla firm i FotoJoker.