Nowa bankowość internetowa i mobilna dla klientów Telekom Banking – wspólnego projektu Alior Banku i Telekom Romania

Klienci Telekom Banking, wspólnego projektu Alior Banku i T-Mobile Romania, otrzymali dostęp do nowej bankowości internetowej i mobilnej. Zdalne kanały obsługi Telekom Banking to nowa jakość w zakresie designu i funkcjonalności, ale też jedno z nielicznych rozwiązań zaprojektowanych tak, by stale być o krok przed konkurencją. Połączenie przejrzystego wyglądu, intuicyjnej obsługi oraz szerokiego zakresu usług w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej wykracza poza rynkowe standardy. Aplikacja mobilna pozwala klientom korzystać z usług banku szybciej, łatwiej i wygodniej niż na komputerze. Jednocześnie bank wdrożył nową aplikację CES (Customer Engagement System) dla sieci sprzedaży i obsługi. Co ważne, wszystkie rozwiązania mogą być wdrażane na różnych rynkach, a projekt w Rumunii jest tego potwierdzeniem.

Aplikacja mobilna dostępna jest na systemy operacyjne Android oraz iOS. Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie innowacyjnego systemu bankowości transakcyjnej, ściśle zintegrowanego z aplikacjami mobilnymi (m.in. logowanie do bankowości internetowej wykorzystujące autoryzację mobilną), co znacznie uprości procesy obsługi i jeszcze bardziej zwiększy poziom bezpieczeństwa. Powiązane rozwiązania pozwolą klientom na łatwy i wygodny kontakt z bankiem za pomocą dowolnego urządzenia: smartfona, tabletu czy komputera. Udostępniane w Telekom Banking rozwiązania wykorzystują narzędzia dobrze znane i sprawdzone w Polsce.

Wdrażamy na rynku rumuńskim jedno z najbardziej zaawansowanych, a jednocześnie intuicyjnych rozwiązań mobilnych do zdalnego zarządzania finansami. Zadbaliśmy o to, aby nasi klienci mogli od razu skorzystać z aplikacji, jakby używali jej wcześniej dziesiątki razy. Jest ona bardzo intuicyjna, przykuwa uwagę estetyką, a przede wszystkim wyróżnia się użytecznością kluczowych dla klientów funkcji. Nowa aplikacja mobilna Telekom Banking została od początku do końca zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i przy wykorzystaniu najlepszych dostępnych technologii. Wszystkie rozwiązania wykorzystują natywny ekosystem operacyjny, a ich logika jest spójna ze specyfiką nawigacji systemów Google Android i Apple iOS. Klienci będą mogli wykonać z poziomu swojego telefonu wszystkie działania i operacje bankowe, począwszy od otwarcia konta, w każdym miejscu i czasie. Wierzę, że dzięki temu nasza unikalna oferta bankowa szybko znajdzie uznanie klientów, a bankowość mobilna Telekom Banking trafi na listę ulubionych aplikacji – powiedziała Magdalena Proga-Stępień, dyrektor Departamentu T-Mobile Usługi Bankowe w Alior Banku.

Kanały obsługi Telekom Banking zbudowane są w oparciu o zasadę „mobile first”. Oznacza to, że większość nawet złożonych operacji, często dostępnych tylko z poziomu bankowości internetowej, można wykonać przez telefon. Dotyczy to też procesu otwarcia konta czy aktywacji aplikacji. Nie ma potrzeby przełączania się do bankowości internetowej, ale jeżeli zajdzie taka konieczność, to bankowość jest dostępna w technologii Responsive Web Design (RWD), która zapewnia komfort użytkowania zarówno na komputerze, jak i na tablecie czy smartfonie. Dzięki temu Telekom Banking zapewnia spójny ekosystem i pełną wielokanałowość. Wygląd i sposób nawigacji w bankowości internetowej są spójne z udostępnioną aplikacją mobilną, dzięki czemu klienci mogą z niej korzystać w sposób intuicyjny, tak samo jak w przypadku rozwiązań Google’a.

Co ważne, szeroki zakres funkcji i zastosowań nie wpływa negatywnie na doświadczenie klienta i komfort korzystania z aplikacji. Łatwe i bezpieczne logowanie, prezentacja informacji przed zalogowaniem w aplikacji mobilnej pozwalają na płynne i wygodne działanie. Wykorzystanie przyzwyczajeń klientów i udostępnienie rozwiązań odpowiadających ich oczekiwaniom były głównymi celami przy projektowaniu aplikacji. Bankowość mobilna i internetowa Telekom Banking została przygotowana od podstaw i niezależnie na każdy z systemów, dzięki czemu jest w pełni zgodna z ich logiką i specyfiką nawigacji. W rezultacie aplikacja staje się integralną częścią systemu, w którym działa klient.

Duże znaczenie ma też innowacyjne podejście do projektowania i unikalna technologia wykorzystana w aplikacji, pozwalająca na dynamiczny rozwój i modyfikacje oraz trwałą przewagę konkurencyjną w przyszłości.

W Rumunii postawiliśmy na mocne fundamenty, aplikacje Telekom Banking w Rumunii i T-Mobile Usługi Bankowe w Polsce składają się z kilkuset osobno zaprojektowanych elementów, które można dowolnie konfigurować i wykorzystywać w nowych rozwiązaniach. To wymagające i unikalne podejście daje możliwość wprowadzania modyfikacji i aktualizacji w rekordowym czasie przy zachowaniu efektywności kosztowej. Głównymi beneficjentami takiego podejścia są oczywiście klienci, gdyż będziemy w stanie udostępniać rozwiązania z dwóch rynków – powiedział Krzysztof Suchan, Dyrektor Działu Rozwoju Systemów i Kanałów w Alior Banku.

Jak przystało na narzędzie oparte o najnowsze trendy i innowacje, aplikacja mobilna i bankowość internetowa posiadają szereg udogodnień. I tak, w przypadku telefonów z systemem iOS zamiast logować się wpisując skomplikowane hasła, wystarczy przyłożyć palec do czytnika linii papilarnych. W przypadku telefonów z systemem Android można skorzystać z logowania gestem, a już niedługo autoryzacja operacji i logowanie z wykorzystaniem odcisku palca dostępne będą dla obu systemów.

Przelewy to jedna z kluczowych funkcji, z której korzystają użytkownicy bankowości, dlatego twórcy aplikacji, zamiast tworzyć listy przelewów i definiować stałych odbiorców, opracowali „ekosystem płatniczy”. Aplikacja sama zapamięta kontrahentów i zaoferuje szybki i łatwy dostęp do nich. Przelew można zainicjować np. z historii płatności czy klikając na kontakt w telefonie. Jeśli klientowi zabraknie środków, wystarczy kliknięcie, żeby zawnioskować o kredyt gotówkowy.

Istotnym udogodnieniem jest globalna wyszukiwarka, która przeszuka nie tylko historię transakcji, ale też funkcje, kontakty, szablony czy bankomaty. Pozwala również szybciej i wygodniej zablokować kartę, gdy będzie to konieczne.

W najbliższym czasie udostępnione zostaną kolejne funkcje, w tym m.in.: rozkładanie operacji na raty, doładowania telefonu, opłaty za rachunki, przelew wynagrodzenia, natychmiastowa pożyczka w procesie preweryfikacji oraz nowe funkcje płatnicze.

Nowa bankowość mobilna i internetowa to nie jedyna nowość w Telekom Banking. Bank wdrożył jednocześnie nową aplikację CES, służąca do obsługi klienta w oddziałach, contact center oraz back-office.

Aplikacja CES również została przygotowana w technologii RWD, umożliwiającej korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych. Produkt został stworzony wewnątrz banku. Wszystkie procesy zostały opracowane tak, aby wyeliminować niepotrzebne czynności czy kliknięcia i aby obsługa była jak najprostsza i jak najszybsza. Szczególnie jest to widoczne w procesach sprzedaży konta, gdzie możliwość założenia rachunku dostępna jest we wszystkich kanałach. Dzięki nowym rozwiązaniom czas wykonywania poszczególnych operacji w CES jest o 40-50% krótszy w porównaniu z aplikacjami wykorzystywanymi dotychczas w Alior Banku. Obsługa jest szybsza i wygodniejsza, między innymi dzięki spłaszczonej strukturze menu i intuicyjnej nawigacji oraz czytelnym ekranom zaprojektowanym zgodnie ze stylem Material Design. Aplikacja CES jest także jednym z elementów konsekwentnego wdrażania koncepcji wielokanałowego dostępu. Aplikacja jest zintegrowana z bankowym centrum autoryzacji, co umożliwia klientom zatwierdzanie operacji nie tylko podpisem papierowym, ale także w analogiczny sposób w  bankowości mobilnej i internetowej – wykorzystując kody OTP.

Aplikacja pozwala na zaawansowaną konfigurację profili użytkowników, tak by system odpowiednio dostosowywał swój interfejs do bankiera, kasjera, konsultanta contact center czy pracownika back-office, z uwzględnieniem dostępów do poszczególnych funkcji czy usług. Aplikacja jest wielojęzyczna oraz umożliwia obsługę wielu marek (multibranding), co pozwala na jej wdrożenie na różnych rynkach. Posiada też zaawansowany moduł administracyjny, pozwalający zarządzać ekranami, dostępami, tłumaczeniami oraz konfiguracją procesów i produktów. Umożliwia również szybką integrację z innymi aplikacjami i prezentację zawartości tych aplikacji.

Platforma CES wprowadzona w Rumunii jest teraz wdrażana w Alior Banku jako podstawa dla nowego systemu obsługi klienta.

Portal internetowy Telekom Banking, tak samo jak bankowość online, stworzony jest w technologii RWD, dzięki czemu przeglądanie stron na tabletach czy smartfonach jest równie wygodne jak na komputerze.

Struktura portalu jest jasna i przejrzysta, co pozwala szybko odszukać najważniejsze informacje produktowe czy dokumenty. W serwisie informacyjnym dostępne są interaktywne rozwiązania, takie jak: kalkulatory, np. pożyczki, porównywarka kont czy wyszukiwarka punktów, które umożliwiają klientom w łatwy sposób znaleźć informacje lub wybrać odpowiedni produkt. W aplikacji wykorzystano także narzędzie do tworzenia formularzy, dzięki czemu oprócz standardowego formularza kontaktu, można w szybki i wygodny sposób wygenerować kolejne, zawierające odpowiednie pola czy funkcje.

Nowe systemy bankowości internetowej wpisują się w ogłoszoną w tym roku przez Alior Bank strategię „Cyfrowego buntownika” na lata 2017-2020. Jej głównym celem jest przeprowadzenie klientów w bezpieczny i przyjazny sposób przez rewolucję technologiczną. Zdalne kanały obsługi będą dalej rozwijane i rozszerzane o funkcje wdrażane na obu rynkach.

Podziel się: