Publikacje ERGO Hestii nagrodzone w Konkursie Biuletynów Firmowych – Agape 2017

ERGO Hestia kolejny rok z rzędu została doceniona za wysoką jakość publikacji. W tegorocznej edycji konkursu Biuletynów Firmowych AGAPE Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 „Sieć” oraz magazyn „Risk Focus” zwyciężyły w swoich kategoriach a biuletyn „Strefa Dilera” znalazł się w ścisłej czołówce.

Do Konkursu Biuletynów Firmowych AGAPE zgłaszane są publikacje z obszaru custom publishing w Polsce. W tegorocznej edycji jury Konkursu złożone było z artystów, dziennikarzy, wydawców oraz uznanych ekspertów z dziedziny PR, komunikacji, marketingu i grafiki.

– Hestyjne publikacje łączą merytoryczną wiedzę i design najwyższej próby. Podążają a niekiedy starają się wyznaczać trendy nowoczesnej komunikacji przy zachowaniu prostoty i lekkości w warstwie przekazu. Raporty roczne naszej Grupy układają się w kolekcję, wchodzą w narrację ze sztuką, czerpiąc z przemyśleń finalistów konkursu Artystyczna Podróż Hestii. W ten sposób, obok tworzonego w Sopocie Parku Rzeźby, stają się dopełnieniem mecenatu artystycznego, który konsekwentnie realizujemy od blisko dwóch dekad – komentuje Mikołaj Kunica, Dyrektor Biura Komunikacji ERGO Hestii.

Raport Roczny Grupy ERGO Hestia 2016 pt. „Sieć” zajął pierwsze miejsce w kategorii Projekt Jednorazowy Korporacyjny Drukowany 2017. Zwycięska kreacja to wyjątkowe ujęcie rocznej działalności ERGO Hestii zrealizowane w stylistyce dataesthetics. Jego autorka, graficzka Hanna Dyrcz, laureatka Nagrody Specjalnej Prezesa Grupy ERGO Hestia – Piotra M. Śliwickiego, w zeszłorocznej 15. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, zebrała i przeanalizowała ogromne zbiory danych, aby wybrać te najciekawsze i najbardziej znaczące dla firmy i przedstawić je w formie zaskakujących obrazów – infografik. Powstałe obrazy można czytać zgodnie z towarzyszącą im legendą, ale mogą być również kontemplowane oddzielnie, funkcjonować jako niezależne obrazy. Praca nad Raportem była długotrwałym procesem, w którym równie ważne miejsce, co kreacja, zajmowały analiza i interpretacja danych.

Raport został również doceniony przez kapitułę międzynarodowego konkursu Information is Beautiful Awards, organizowanego przez jedną z największych na świecie grup konsultingowych – Kantar, która specjalizuje się m.in. w wizualizacji danych. Publikacja została zakwalifikowana do kolejnego etapu konkursu spośród 780 zgłoszeń z całego świata. Jest jedyną kreacją pochodzącą w całości z Polski. Ze względu na rangę i poziom konkursu, to kolejne, ważne wyróżnienie dla Raportu. W gronie nominowanych znajdują się m.in. The Washington Post, National Geographic, Reuters, Zeit, i wiele innych znanych marek.

W kategorii Biuletyn Zewnętrzny 2017 zwyciężył magazyn „Risk Focus”, wielokrotnie wyróżniany i nagradzany, jedyny na rynku autorski magazyn na temat zarządzania ryzykiem. Pismo skierowane jest przede wszystkim do partnerów biznesowych Grupy ERGO Hestia. Autorami eksperckich artykułów są inżynierowie ryzyka z Hestii Loss Control. Celem magazynu jest dzielenie się wiedzą z interesariuszami firmy, w szczególności przekazywanie wiedzy eksperckiej brokerom ubezpieczeniowym, menedżerom zarządzającym ryzykiem, dyrektorom finansowym i innym pracownikom z firm współpracujących. „Risk Focus” dociera również do środowiska akademickiego oraz do agentów ubezpieczeniowych.

W tej samej kategorii na trzecim miejscu znalazł się magazyn „Strefa Dilera”, tworzony przez ekspertów z Biura Pakietów Dilerskich ERGO Hestii. Wydawnictwo to kolejna, ceniona na rynku publikacja wydawana przez ubezpieczyciela z myślą o swoich partnerach biznesowych – właścicielach i kadrze zarządzającej salonów samochodowych. To pozycja zdecydowanie wyróżniająca się na tle komercyjnych tytułów motoryzacyjnych, w której motoryzacja jest jedynie tłem do przedstawienia innych, nierozerwalnie z nią związanych tematów, jak np. design czy ekologia.

Konkurs Biuletynów Firmowych jest organizowany od 2001 r. przez agencją doradczą i wydawniczą AGAPE. Jest to ogólnopolski konkursu na najlepszą publikację firmową (custom publishing).

Celami Konkursu są wyłonienie najlepszych publikacji i pokazanie na ich przykładzie, w jaki sposób biuletyn firmowy może realizować cele oraz z jakich narzędzi dziennikarskich, graficznych i edytorskich korzystać, by magazyn spełniał standardy profesjonalizmu.

Podziel się: