Ruszyła wideoweryfikacja w Banku Zachodnim WBK

Klienci indywidualni oraz prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mogą założyć konto bankowe w Banku Zachodnim WBK przy pomocy wideoweryfikacji wykorzystującej metody biometrii twarzy. To kolejny, po biometrii głosowej i odcisku palca, biometryczny sposób weryfikacji tożsamości.

– Nieustannie pracujemy, testujemy i wprowadzamy nowoczesne narzędzia i usługi, które sprawią, że korzystanie z produktów i usług bankowych będzie jeszcze łatwiejsze. Takimi z pewnością są rozwiązania biometryczne, które dla klientów nie są nowością. Warto jednak podkreślić, że wraz za cyfrową transformacją powinny iść także zmiany w przepisach prawa. Tylko wtedy będzie można w pełni korzystać z technologicznych możliwości nowoczesnych narzędzi – mówi Krzysztof Polcyn odpowiedzialny za tworzenie cyfrowej tożsamości w Banku Zachodnim WBK.

Wystarczy pokazać twarz i dowód

Wideoweryfikacja to innowacyjny sposób potwierdzania tożsamości, który polega na potwierdzaniu autentyczności danych z dowodu osobistego i porównaniu wizerunku z dokumentu z rzeczywistym wyglądem klienta za pomocą kamery komputera. Potwierdzenie tożsamości poprzez wideoweryfikację w Banku Zachodnim WBK odbywa się aż na trzech poziomach: biometrycznego porównania wizerunku klienta ze zdjęciem z dowodu osobistego, sprawdzenia autentyczności danych z dowodu w bazach zewnętrznych oraz identyfikacji klienta przez doradcę banku.

Z tej wygodnej formy zakupu wybranych produktów w Banku Zachodnim WBK (Konto Jakie Chcę oraz Firmowe Konto Godne Polecenia) będzie można skorzystać, wypełniając wniosek dostępny na www.bzwbk.pl. Po wypełnieniu wniosku wystarczy wybrać opcję weryfikacja w rozmowie wideo z doradcą,. W tym momencie nastąpi połączenie z doradcą, a klient zostanie poproszony o wyrażenie zgody na wykorzystanie kamery w urządzeniu do potwierdzenia jego tożsamości przy wykorzystaniu dowodu osobistego pokazanego do kamery. Po pozytywnej weryfikacji tożsamości zostanie wygenerowana umowa, którą doradca zaprezentuje na ekranie. Klient – po zapoznaniu się z umową – będzie mógł słownie zaakceptować warunki i potwierdzić chęć zawarcia umowy. Umowa zostanie wysłana na wskazany adres e-mail. W większości przypadków z produktów będzie można korzystać od razu po zakończeniu rozmowy z doradcą.

Bank poznaje już klientów po głosie i palcu

– Przez bankowość na najwyższym poziomie klient ma na myśli nie tylko atrakcyjną ofertę produktową, ale sprawny kontakt z bankiem, dzięki czemu wybraną sprawę może załatwić łatwo i szybko. Dlatego w Banku Zachodnim WBK wdrażamy już trzecią – po biometrii głosu i linii papilarnych – technologię biometryczną. To bezpieczne rozwiązanie, dzięki któremu m.in. szybko założymy konto bankowe – wystarczy tylko laptop z kamerką oraz dowód osobisty. Wszystko bez wychodzenia z domu i w wybranym przez klienta czasie – mówi Maciej Pietrucha, dyrektor Multikanałowego Centrum Komunikacji w Banku Zachodnim WBK.

W Multikanałowym Centrum Komunikacji  Banku Zachodniego WBK klienci mogą już identyfikować się z wykorzystaniem biometrii głosowej. Bank wykorzystuje metodę automatycznego uwierzytelniania tożsamości osoby na podstawie charakterystyki głosu. Z kolei użytkownicy BZWBK24 mobile mogą za pomocą odcisku palca zalogować się do aplikacji na urządzeniach z systemem iOS i Android.

Podziel się: