Samsung wyróżniony przez branżę reklamową

Firma Samsung zdobyła 8 nagród – dwie złote, cztery srebrne i dwie brązowe – w Clio Awards, jednym z największych międzynarodowych konkursów reklamy. Kampanie Samsung zostały także nagrodzone podczas prestiżowych festiwali w Cannes oraz w Nowym Jorku.

Rozwiązanie Safety Truck firmy Samsung zadebiutowało w Argentynie jako sposób zapobiegania wypadkom drogowym. Zostało ono nagrodzone dwiema złotymi statuetkami Clio w kategoriach reklamy cyfrowej i zewnętrznej oraz trzema srebrnymi Clio w kategoriach reklamy bezpośredniej, angażującej i eksperymentalnej oraz innowacyjnej. W czerwcu technologia Safety Truck została nagrodzona także jednym tytanowym, trzema złotymi i trzema srebrnymi Lwami w Cannes.

Argentyna jest krajem, w którym wskaźnik wypadków drogowych należy do najwyższych na świecie. Wynika to głównie z faktu, że większość tamtejszych dróg ma tylko dwa pasy ruchu. Próbą rozwiązania tego problemu jest Safety Truck, czyli cztery cyfrowe ekrany zawieszone na tylnych drzwiach naczepy pojazdu ciężarowego, na których wyświetlany jest obraz przed ciężarówką. Dzięki temu wyprzedzanie takiego samochodu jest bezpieczniejsze, bowiem kierowca jadący bezpośrednio za nim jest w stanie określić możliwość wykonania bezpiecznego manewru.

Look At Me to program treningowy dla dzieci z autyzmem. W jego skład wchodzi aplikacja mobilna i powiązane z nią ćwiczenia, które pomagają dzieciom autystycznym w nawiązywaniu kontaktu wzrokowego oraz w doskonaleniu zdolności komunikowania się. Look At Me zdobył jedną srebrną i dwie brązowe nagrody w kategoriach rozwiązań cyfrowych, bezpośrednich oraz angażujących i eksperymentalnych.

Mottem naszej marki jest priorytetowe traktowanie wartości życia użytkownika. Ten właśnie etos został doceniony w konkursie Clio Awards, a wcześniej na festiwalu w Cannes – powiedział Dr. WP Hong, President and Chief Marketing Officer of Samsung Electronics. Samsung będzie nadal realizował innowacyjne kampanie, których celem jest realna poprawa jakości życia konsumentów i użytkowników.

W tym roku przypada 56. rocznica Clio Awards. W corocznych edycjach programu oceniana jest kreatywność kampanii marek należących do czołowych światowych firm, w takich kategoriach, jak reklama cyfrowa, zewnętrzna, treść i kontrakt oraz reklama angażująca/eksperymentalna.

W 2014 roku firma Samsung ustanowiła rekord, zdobywając 5 srebrnych i 5 brązowych statuetek za 7 kampanii dotyczących produktów marki, w tym Power Sleep i S‑Drive. Power Sleep to aplikacja zamieniająca smartfony na całym świecie w komputer sieciowy. Użytkownicy mogą przekazać część mocy obliczeniowej swoich smartfonów na potrzeby badań naukowych, których celem jest poszukiwanie metod leczenia nowotworów i choroby Alzheimera. Program S‑Drive to inicjatywa mająca na celu wychowanie nowego pokolenia bezpiecznych kierowców. Zgodnie z jej założeniami smartfony przestają rozpraszać uwagę w czasie jazdy i stają się narzędziami wspomagającymi bezpieczną jazdę, które nagradzają młodych ludzi za bezpieczne prowadzenie samochodu.

źródło: Samsung Electronics

Podziel się: