Co trzeci Polak co najmniej raz w miesiącu odwiedza bank. Najczęściej w oddziale wpłacamy i wypłacamy gotówkę

Ponad jedna trzecia Polaków odwiedza bank co najmniej raz w miesiącu, najczęściej po to, aby wpłacić lub wypłacić pieniądze. To wnioski z badania zwyczajów finansowych Polaków zrealizowanego na zlecenie Profi Credit przez ARC Rynek i Opinia. Co ciekawe, częstotliwość odwiedzin placówek bankowych koreluje z wielkością miast – w im mniejszym miejscu mieszkamy, tym częściej chodzimy do oddziału banku.

Co trzeci badany Polak przyznał, że bank odwiedza co najmniej raz w miesiącu (dane na podstawie badania Profi Credit). Najczęściej w oddziale banku wpłacamy i wypłacamy gotówkę – odpowiednio 55% i 57% badanych wskazywało te operacje wśród trzech spraw, które najczęściej załatwiają w banku. W dalszej kolejności  wyrabiamy kartę (20%) i zakładamy rachunek (17%), a najrzadziej spłacamy raty kredytów (15%) i zaciągamy zobowiązanie (11%).

Wyniki tego badania potwierdzają, że w Polsce nadal ogromną popularnością cieszy się gotówkamówi Jarosław Czulak, Dyrektor Marketingu Profi Credit Polska SAW dobie rozwoju transakcji online to dość zaskakujące, ale może świadczyć o tym, że trudno jest nam zmienić przyzwyczajenia. Gotowość Polaków do odwiedzania stacjonarnych oddziałów instytucji finansowych stanowi także swego rodzaju podpowiedź jak rozwijać i jak utrzymać biznes na tym rynku. Przynajmniej na razie, przewagę będą miały te podmioty, które będą świadczyć swoje usługi w świecie realnym i online. Warto więc dwa razy się zastanowić przed podjęciem decyzji o likwidacji oddziałów, bo to nie tylko forma reklamy wizerunkowej, ale także fizyczny Klient, któremu można zaoferować różne usługi zaznacza Czulak.

Jak dodaje przedstawiciel Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia, oddział przestaje nam się kojarzyć wyłącznie z panią w okienku, która wypłaca gotówkę i przyjmuje zlecenia operacji finansowych. – Zaczynamy myśleć o placówce bankowej nie tylko w kategoriach ludzi, ale przede wszystkim w kategoriach usług i operacji, które możemy wykonać w miejscu oznaczonym logiem instytucji finansowej. Taka zmiana jest ściśle związana z polityką instytucji finansowych i obecnym trendem, by placówki stawały się multimedialnymi centrami doradczym komentuje Piotr Czyżewski,  Dyrektor ds. Rozwoju z ARC Rynek i Opinia.

Znacznie rzadziej niż oddziały banków, Polacy odwiedzają placówki firm pożyczkowych. Niemal 70% badanych nigdy nie była w takiej instytucji. Oznacza to jednak, że co trzeci Polak chociaż raz w życiu odwiedził oddział firmy pożyczkowej. – Zwiększające się z roku na rok zainteresowanie pożyczkami i kredytami online, nie oznacza, że przestaliśmy odwiedzać placówki instytucji finansowych – widzimy to chociażby na przykładzie naszych oddziałów, które klienci odwiedzają regularniekomentuje Jarosław Czulak.

Badanie Profi Credit pokazuje również, że to, w jak dużym mieście bądź miejscowości mieszkamy, wpływa na to, jak często odwiedzamy bank. Odsetek osób deklarujących, że chodzi do oddziału instytucji finansowej co najmniej raz w miesiącu zmniejszał się wraz ze wzrostem wielkości miejsca zamieszkania – w przypadku badanych mieszkających na wsi wynosił 40%, a w przypadku mieszkających w dużych miastach powyżej 500 tys. mieszkańców zaledwie 27%.

Im większe miasto, tym łatwiejszy mamy dostęp do bankomatów – w Warszawie, Poznaniu czy Łodzi niemal na każdym kroku możemy się na nie natknąć mówi Jarosław Czulak, Dyrektor Marketingu Profi Credit Polska SA. W małych miejscowościach jedyny sposób na zrealizowanie jakiejkolwiek „gotówkowej” operacji finansowej to odwiedzenie oddziału. To właśnie tam, w kasie lub korzystając z bankomatu bądź wpłatomatu w placówce, można załatwić potrzebne sprawy dodaje Czulak.

Podziel się: