Visa świętuje Międzynarodowy Dzień Kobiet

W tym szczególnym dniu wszystkim czytelniczkom bloga życzymy wielu sukcesów w podejmowanych działaniach. Korzystając chcemy opowiedzieć Wam o inicjatywach, które Visa stworzyła z myślą o kobietach.

Kobieta pracuje w biurze i rozwiązuje problem

Visa od lat aktywnie wspiera kobiety, organizując lokalne kampanie edukacyjne, promując ich przedsiębiorczość czy też kibicując paniom w ich sportowych wyczynach. Zaczynamy od siebie, budując środowisko pracy, w które każdy może wnieść swój niepowtarzalny wkład. Wdrażamy programy rozwoju zawodowego utalentowanych pracowników, które pomogły zwiększyć reprezentację kobiet i dążyć do różnorodności. W naszej firmie działa również zasada równych płac, co oznacza, że kobiety i mężczyźni zajmujący tożsame stanowiska zarabiają tyle samo.

  • Kobiety stanowią 40 proc. ogółu pracowników Visa i 30 proc. ścisłej kadry zarządzającej, na poziomie od wiceprezesa (vice president) w górę.
  • 5 z 10 członków kierownictwa, bezpośrednio podległych naszemu prezesowi, to kobiety.  Jedną z nich jest Charlotte Hogg, która odpowiada za rynek europejski.
  • 4 kobiety wchodzą w skład obecnego zarządu (executive committee) liczącego 11 członków.
  • Kobiety są dyrektorami w 7 z naszych 15 najważniejszych rynków krajowych z całego świata.
  • Najważniejsza z podlegających zarządowi (executive committe) komórek organizacyjnych firmy to CSS – której szefem również jest kobieta, Kim Lawrence.

Na podstawie tych statystyk widać, że kwestie dotyczące równego traktowania kobiet i mężczyzn są dla nas istotne nie tylko w teorii, ale przekładają się na konkretne działania.

Warto wspomnieć, że w naszej organizacji działa sieć Visa Women in Business Network zrzeszająca ponad 500 pracowniczek i pracowników Visa z całej Europy. Celem tej inicjatywy jest wymiana doświadczeń i perspektyw, a także tworzenie partnerskich relacji pomiędzy kobietami i mężczyznami, co przekłada się na zwiększenie kontaktów biznesowych, jak również pogłębienie wiary kobiet we własne możliwości. Dzięki istnieniu programu mentoringu organizujemy regularne spotkania, podczas których kobiety z Visa, a także spoza naszej firmy, mogą wymienić się doświadczeniami i uczyć od siebie nawzajem. Między innymi o niej rozmawialiśmy na łamach bloga Visa z Katarzyną Jezierską, dyrektorką działu marketingu Visa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Wspieramy organizacje aktywizujące kobiety

Wychodzimy z założenia, że wspieranie kobiet to inwestycja, która przynosi zwielokrotniony zwrot dla całej gospodarki. Wzmacnianie ich pozycji w biznesie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia równości płci, ograniczenia ubóstwa i dalszego rozwoju gospodarczego sprzyjającego włączeniu osób, które z różnych powodów mają nieco bardziej „pod górkę”. Dlatego też angażujemy się w różnego typu inicjatywy, które wspomagają przedsiębiorstwa prowadzone przez kobiety oraz pomagają im w rozpoczęciu biznesu online. Wśród nich są: organizacja non-profit Hand in Hand International działająca w Afryce, Azji Południowej i na Bliskim Wschodzie czy polskie organizacje: Fundacja Kobiety e-biznesu, prowadząca projekt „TOP Women w e-biznesie” czy Sieć Przedsiębiorczych Kobiet.

Pragniemy zmobilizować kobiety na całym świecie do budowania, prowadzenia i rozwijania swoich firm. Chcemy jednocześnie zachęcić je do tego, żeby w szczery i otwarty sposób mówiły o pieniądzach. W tym zadaniu ma pomóc program She’s Next, Empowered by Visa. W ramach tej inicjatywy tworzymy darmowe warsztaty online, podczas których najbardziej wpływowe liderki w branży dzielą się z właścicielkami małych przedsiębiorstw kluczowymi wskazówkami i poradami dotyczącymi prowadzenia firmy.

Od 2017 roku Fundacja Visa aktywnie współpracuje z organizacją Women’s World Banking. Przekazujemy dotacje na rzecz wsparcia właścicielek mikro- i małych firm w pozyskiwaniu kapitału i w rozwoju ich biznesów. Ten temat jest dla nas szczególnie ważny, dlatego Visa współpracuje również z organizacją założoną przez Rebeccę Minkoff – Female Founder Collective. W ramach tej inicjatywy eksperci ds. kredytów i płatności cyfrowych Visa poprowadzą warsztaty podczas Female Founders Day, przedstawiając strategie pozyskiwania kredytów i kapitału dla małych firm.

Także na naszym blogu dzielimy się ciekawymi historiami kobiet – przedsiębiorczyń. Do tej pory ukazały się wywiady z Panią Karoliną, cukierniczką z Białegostoku oraz właścicielkami dwóch firm działających online – OchNatura oraz FeltLabel.

Kibicujemy zawodniczkom w wyzwaniach sportowych

Chcemy inspirować dziewczęta i młode kobiety oraz stwarzać im możliwości, dzięki którym będą mogły spełniać swoje marzenia także na polu sportowym. Stąd pomysł sponsoringu nad rozgrywkami UEFA w piłce nożnej kobiet w latach 2018-2025. Inspirując się tą przełomową współpracą Visa z UEFA Women’s Football i Mistrzostwami Świata Kobiet FIFA, postanowiliśmy uruchomić specjalny program rozwoju kariery The Second Half, którego celem jest wsparcie kobiet w Europie, chcących zaplanować przyszłość zawodową poza boiskiem piłkarskim.

Nie ograniczamy się tylko do piłki nożnej. Jesteśmy sponsorem Teamu Visa utworzonego z myślą o olimpijczykach i paraolimpijczykach, w którym od samego początku ponad połowę sportowców stanowiły kobiety. Bardzo cieszy nas fakt, że w szeregach tej drużyny znajduje się kilka polskich zawodniczek: Ewa Pajor – polska piłkarka występująca na pozycji napastnika, Amelia Bródka należąca do czołówki świata skateboardingu czy parakajakarka Katarzyna Kozikowska. Jeżeli chcecie poczytać nieco więcej na ten temat, zacznijcie od wywiadu z Ewą Pajor pod wiele mówiącym tytułem: „Kobiety potrafią wszystko”.

Uważamy, że obchody Międzynarodowego Dnia Kobiet to świetna okazja do celebrowania wszelkich form różnorodności. Przez cały rok, we wszelkich podejmowanych przez nas działaniach i inicjatywach, przyświeca nam nadrzędny cel tworzenia coraz bardziej otwartego i zróżnicowanego społeczeństwa, w którym każdy może realizować swoje marzenia bez względu na płeć, pochodzenie etniczne, styl życia czy sprawność fizyczną.