Dynamiczny wzrost płatności bezgotówkowych w ING

W I kwartale 2017 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął poziom ponad 300 mln zł, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował dalszy przyrost liczby klientów oraz umocnił udział w rynku kredytów. Dynamicznie wzrosła liczba transakcji oraz płatności bezgotówkowych.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2017 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • przychody ogółem wzrosły o 16% do 1134,5 mln zł,
  • koszty ogółem wzrosły o 11% do 564,4 mln zł,
  • wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 22% do 570,1 mln zł,
  • zysk brutto wzrósł o 23% do 413,8 mln zł,
  • zysk netto wzrósł o 16% do 300,2 mln zł,
  • wskaźnik koszty/przychody wyniósł 49,7% w porównaniu z 52,2% w ub. r.,
  • łączny współczynnik kapitałowy 14,3% w porównaniu z 14,1% w ub.r.,
  • zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 12% w porównaniu z 10,9% w ub.r.

To był kolejny kwartał dynamicznego wzrostu – bank pozyskał blisko 108 tys. nowych klientów detalicznych oraz 3,1 tys. korporacyjnych. Klienci przychodzą do ING dzięki temu, że oferuje dobre połączenie innowacyjnych technologii oraz wysokiej jakości obsługi – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.

Nowoczesne systemy ułatwiające obsługę w sposób zdalny – bankowość internetowa, mobilna oraz rozwiązania płatnicze są aktywnie wykorzystywane przez klientów. W ujęciu rocznym miarą tego jest blisko 50-proc. wzrost przelewów wykonywanym w bankowości mobilnej, ponad 50-proc. przyrost osób aktywnie korzystających z BLIK-a oraz 22-proc. wzrost średniej dziennej liczby płatności bezgotówkowych kartami płatniczymi. Jednocześnie odnotowujemy spadek transakcji bankomatowych. Jeśli utrzyma się ta tendencja, to będzie znak, że stopniowo przesuwamy się w stronę gospodarki cyfrowej z coraz mniejszym udziałem gotówki w obrocie. Przyjazny dla klientów system bankowości internetowej przekłada się również na sprzedaż – w tym kanale sprzedaliśmy 57% kredytów gotówkowych klientom indywidualnym i 42% przedsiębiorcom – dodał prezes ING Banku Śląskiego.

– Wzrostowi liczby klientów towarzyszy dynamiczny przyrost wartości komercyjnych. Na koniec marca br. wartość kredytów osiągnęła poziom 81,5 mld zł, czyli o 13% wyższy niż przed rokiem. Oznacza to, że po raz kolejny umocniliśmy udział w rynku uzyskując szybszy wzrost kredytów niż inne banki – w segmencie korporacyjnym wyniósł on 10,7%, a detalicznym 5,17% – powiedział Brunon Bartkiewicz.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2017 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  • wzrost wartości kredytów o 13% do 81,5 mld zł:
  • kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 18% do 32,6 mld zł,
  • kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 9% do 48,8 mld zł,
  • wzrost depozytów o 6% do 95,5 mld zł,
  • liczba klientów detalicznych 4,3 mln (108 tys. nowych klientów pozyskanych w I kwartale)
  • liczba klientów korporacyjnych – 50 tys. (3,1 tys. nowych firm pozyskanych w I kwartale).

Prezentacja => ing_bsk_prezentacja_1q_2017_pl

ŹRÓDŁOING Bank Śląski