W I kwartale 2018 roku skonsolidowany zysk netto Grupy ING Banku Śląskiego osiągnął poziom ponad 322 mln zł, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował dalszy przyrost liczby klientów oraz umocnił udział w rynku kredytów. Dynamicznie wzrosła wartość kredytów hipotecznych.
Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I kwartał 2018 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- przychody ogółem wzrosły o 11% do 1 257 mln zł,
- koszty ogółem wzrosły o 11% do 628 mln zł,
- wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 10% do 629 mln zł,
- zysk brutto wzrósł o 8% do 446,3 mln zł,
- zysk netto wzrósł o 7% do 322 mln zł,
- wskaźnik koszty/przychody wyniósł 50% w porównaniu z 49,8% w ub. r.,
- łączny współczynnik kapitałowy 16,1% w porównaniu z 14,3% w ub.r.,
- zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 12,4% w porównaniu z 12% w ub.r.
– To był kolejny kwartał znacznego wzrostu liczby klientów, najlepszy od kilku lat. W tym okresie pozyskaliśmy netto 117 tys. nowych klientów detalicznych, których łączna liczba wyniosła 4,61 mln. W bankowości korporacyjnej przyrost liczby klientów wyniósł 3,1 tys. osiągając 57 tys. Wraz z wzrostami liczby klientów rosły salda komercyjne, szczególnie kredytowe. Na koniec marca br. łączna wartość kredytów osiągnęła poziom 91,4 mld zł – w segmencie korporacyjnym wzrost wyniósł 6%, a detalicznym 20%. Szczególnie dobre wolumeny bank zanotował w nowej sprzedaży kredytów hipotecznych. W I kwartale 2018 roku wyniosła ona 2,2 mld zł, co stanowi wzrost o prawie 70% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W efekcie udział rynkowy wyniósł w tym przypadku ponad 17%. W sumie w ujęciu rok do roku portfel hipoteczny wzrósł o 20% do 28,9 mld zł. Po stronie korporacyjnej 9-proc. wzrost wartości kredytów odnotował segment średnich i dużych firm – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.
– Dynamicznie wzrosła liczba transakcji oraz płatności bezgotówkowych. W ujęciu rocznym miarą tego jest blisko 50-proc. wzrost przelewów wykonywanym w bankowości mobilnej oraz ponad milion użytkowników aktywnie korzystających z BLIK-a, w przypadku których liczba transakcji wzrosła czterokrotnie. Cyfryzacja oferty i procesów przekłada się na sprzedaż – poprzez bankowość internetową sprzedaliśmy 72% kredytów gotówkowych klientom indywidualnym i 74% przedsiębiorcom. W bankowości korporacyjnej w kanale elektronicznym zostało złożonych 94% wniosków kredytowych – dodał prezes ING Banku Śląskiego.
Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I kwartale 2018 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:
- wzrost wartości kredytów o 12% do 91,4 mld zł:
- kredyty dla klientów detalicznych – wzrost o 20% do 39,4 mld zł,
- kredyty dla klientów korporacyjnych – wzrost o 6% do 51,9 mld zł,
- wzrost depozytów o 8% do 102,8 mld zł,
- liczba klientów detalicznych 4,61 mln (117 tys. nowych klientów pozyskanych w I kwartale)
- liczba klientów korporacyjnych 57 tys. (3,1 tys. nowych firm pozyskanych w I kwartale).