- PKO Bank Polski w okresie pandemii zachował ciągłość działania, zapewnił bezpieczeństwo pracownikom i klientom oraz udzielił wsparcia w walce z COVID-19 w łącznej kwocie 22,8 mln zł.
- Bank przyspiesza transformację cyfrową i planuje, że najpóźniej za trzy lata kluczowe biznesowe systemy IT banku będą działały w chmurze obliczeniowej opartej o architekturę hybrydową.
- Trudniejsze warunki gospodarcze przełożyły się na wyniki Grupy PKO Banku Polskiego, która w I kwartale 2020 roku wypracowała 503 mln zł zysku netto, o 41,6 proc. mniej niż przed rokiem.
- Aktywa grupy wzrosły do niemal 365 mld zł, bank kontynuował dynamiczny wzrost skali działania, a dzięki wysokiej dyscyplinie kosztowej wskaźnik C/I pozostaje stabilny.
- Spółka utrzymuje silną pozycję kapitałową i płynnościową, co zwiększa jej odporność na trudniejsze warunki gospodarcze.
Pandemia SARS-CoV-2, która dotknęła wszystkie kraje świata, doprowadziła w Polsce do największych od trzech dekad zawirowań gospodarczych. Grupa kapitałowa banku z wyprzedzeniem przygotowała się na dekoniunkturę, a w czasie zamrożenia gospodarki skupiła się na zachowaniu ciągłości działania, zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom i pracownikom oraz na przyspieszeniu transformacji cyfrowej. Bank i spółki grupy włączyły się także w pomoc w walce ze skutkami epidemii angażując do tego swoje kluczowe kompetencje oraz przeznaczając 22,8 mln zł na pomoc materialną. Trudniejsze warunki gospodarcze przełożyły się na wyniki PKO Banku Polskiego, który w I kwartale roku wypracował 503 mln zł zysku netto, o 41,6 proc. mniej niż przed rokiem.
– W marcu 2020 roku Polska gospodarka doświadczyła negatywnego szoku o skali, jakiej nie pamiętają młodsze pokolenia. W tych trudnych warunkach, PKO Bank Polski skupił się na trzech kluczowych obszarach: zachowaniu ciągłości działania, zapewnieniu bezpieczeństwa swoim klientom i pracownikom oraz wsparciu polskiej gospodarki w walce z COVID-19. We wszystkich tych obszarach sprostaliśmy oczekiwaniom. Dzięki transformacji cyfrowej, jaką przeszedł bank, byliśmy w stanie przekierować ruch klientów z oddziałów do kanałów zdalnych, zapewniając im dostęp do usług finansowych oraz do wsparcia jakiego potrzebowali, by ratować miejsca pracy w swoich firmach. Bank, spółki grupy kapitałowej i nasi pracownicy solidarnie włączyli się też w niesienie pomocy w bezpośredniej walce z epidemią – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.