- Spółka, działająca wcześniej pod nazwą uPaid, jest wieloletnim partnerem technologicznym Mastercard
- Transakcja wesprze Verestro w międzynarodowej ekspansji
Mastercard poinformował o inwestycji w polski fintech Verestro S.A. (do niedawna uPaid Sp. z o.o.). Firma, mająca siedzibę główną w Warszawie oraz biura w Sofii, Nowym Jorku i Sao Paulo, od 10 lat dostarcza rozwiązania płatnicze bankom i partnerom na 4 kontynentach. Inwestycja ta stanowi element strategii Mastercard związanej ze wspieraniem dynamicznej branży fintech i rozwiązań, które pomagają klientom optymalizować technologie płatnicze.
Verestro specjalizuje się w rozwijaniu, integracji i zarządzaniu API dla banków i partnerów fintech, np.: płatności NFC, HCE, QR i person-to-person, rozwiązań lojalnościowych, czy kart wirtualnych i zarządzania kartami i wydatkami. Rozwiązania spółki obecne są już na ponad 20 rynkach, a 85% jej przychodów generowanych jest z działań na rynkach zagranicznych, takich jak: Europa Środkowo-Wschodnia, Bałkany, Bliski Wschód, USA, Azja Południowo-Wschodnia.
Mastercard współpracę z Verestro rozpoczął już w 2011 r. Verestro jest wieloletnim partnerem programu Mastercard Engage. Oprócz finansowania, Mastercard wesprze spółkę dostępem do rozległej, globalnej sieci partnerów finansowych i handlowych. Dzięki temu Verestro będzie mogło znacznie szybciej skalować swoją działalność na rynkach zagranicznych.
„Polska jest rynkiem zaawansowanym, jeśli chodzi o rozwój płatności bezgotówkowych, szczególnie zbliżeniowych. To czyni nasz kraj doskonałym kandydatem na regionalny hub fintech, w którym rozwijają się obiecujące spółki z obszaru płatności, z potencjałem międzynarodowego sukcesu. W Mastercard w ten sukces głęboko wierzymy, dlatego wspieramy spółki, takie jak operator BLIK-a, czyli Polski Standard Płatności, czy Verestro. Rozwój Verestro w ostatnich latach miałem okazję obserwować z bliska. Tym bardziej jestem przekonany, że przed nią kolejne, spektakularne projekty biznesowe. Cieszę się, że możemy wesprzeć jej dalszy, międzynarodowy rozwój” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
„To dla nas duże wyróżnienie, ale i szansa, na którą ciężko pracowaliśmy przez ostatnich 5 lat. Wiele zawdzięczamy Mastercard; pierwszy projekt, światowej klasy technologię i globalną obecność, która pozwala nam nawiązywać współprace od Sao Paulo, przez Warszawę, po Singapur” – mówi Krzysztof Drzyzga, CEO Verestro. – „Zmiana nazwy to element rozwoju firmy. „Verestro” (Epo: vere estro; „true leader”) zaczerpnęliśmy z Esperanto, najbardziej rozpowszechnionego na świecie międzynarodowego języka pomocniczego, opracowanego przez Polaka, Ludwika Zamenhofa. Ta nazwa idealnie wpisuje się w nasze myślenie o korzeniach i przyszłości firmy; jesteśmy pochodzącym z Polski liderem i dostarczamy rozwiązania, które sprawdzają się na całym świecie” – dodaje Drzyzga.
„Inwestując w ówczesny uPaid i angażując się osobiście w spółkę zakładałem jej rozwój międzynarodowy i przyciągnięcie znaczącego inwestora z sektora finansowego. Dzisiaj mówimy o silnym organicznym rozwoju w kolejnych 20 krajach na świecie i, w perspektywie roku, IPO na rynkach zagranicznych” – powiedział Cezary Smorszczewski, inwestor i Przewodniczący Rady Nadzorczej Verestro.
„Poza Europą silnie stawiamy na zdobywanie nowych klientów w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i Azji Południowo-Wschodniej. Już teraz prowadzimy tam projekty i cieszymy się bardzo dobrą reputacją. Wszystko to skłania nas do poszukiwania nowych miejsc do rozwijania działalności. Chcemy być bliżej naszych klientów i partnerów, dlatego planujemy otwarcie biur w Dubaju i Singapurze” – dodaje Tomasz Kupka, Szef Sprzedaży Verestro.
Mastercard jest partnerem pierwszego wyboru dla fintechów i tylko w Polsce firma zaangażowała się we współpracę z takimi spółkami jak BLIK, ZEN, Twisto, Aion, DiPocket czy Trevica (obecnie Mastercard Payment Transaction Services). Mastercard jest też jednym z założycieli The Heart, platformy współpracy biznesowej z siedzibą w Warszawie, ułatwiającej start-upom nawiązanie partnerstw z korporacjami. W ramach The Heart Ventures startupy są budowane „od zera”, w odpowiedzi na zapotrzebowanie dużych graczy. W ramach platformy Accelerate, Mastercard daje fintechom możliwość zdobycia finansowania, korzystania ze swoich licencji produktowych czy nawiązywania kontaktów z zaufanymi partnerami technologicznymi.