Kiedy na początku roku Grupa PZU konsultowała plany ekspresowej przeprowadzki, wiele osób z branży nieruchomości patrzyło na to ze zdziwieniem. Jednak już do czerwca ubezpieczyciel przygotował powierzchnię dla ponad 1700 stanowisk pracy back office w budynku KBC w Warszawie. Tempo przeprowadzki było rekordowe – od podpisania umowy do przeniesienia pierwszej jednostki minęło zaledwie 87 dni!
Doświadczenie nabyte w procesach konsolidacji w Grupie PZU na przestrzeni ostatnich lat pozwoliło na maksymalizację efektywności procesu i skrócenie go w obszarze przygotowania powierzchni do niespełna 3 miesięcy. Grupa PZU aktualnie zarządza 772 nieruchomościami o powierzchni biurowej ponad 1 361 364 m kw. Taki kapitał doświadczenia pozwolił na odpowiednie zorganizowanie procesu wyboru i akceptacji lokalizacji oraz relokacji przy minimum zagrożenia.
Najtrudniejszy etap przeprowadzki dotyczył prawie 600 stanowisk call center. Specyfika potrzeb stanowiska pracy call center wymagała stałego nadzoru technicznego oraz pracy zespołu IT. Tu także osiągnięto pełen sukces. Przygotowany na wypadek sytuacji kryzysowej plan ciągłości działania (z ang. – business continuity plan – BCP) nie musiał być użyty. Przeprowadzka została przeprowadzona sprawnie i w sposób nie zauważalny przez klienta.
Wynajem 18 tys. m kw. przez PZU w Konstruktorska Business Center (KBC) to największa transakcja tego roku na warszawskim rynku biurowym. W wyborze Grupy PZU najważniejsze były efektywność powierzchni oraz możliwość elastycznej aranżacji biura zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem. Biurowiec KBC posiada prestiżowy certyfikat BREEAM. Powierzchnia została zaprojektowana w sposób nowoczesny i przyjazny pracownikom. Dodatkowo KBC posiada wiele korzystnych rozwiązań technologicznych i udogodnień z zakresu work-life balance. Dla większości pracowników lokalizacja pozostała niezmieniona gdyż poprzednie biuro było zlokalizowane tez na Mokotowie.
Grupa PZU wpisała się w panujący w Europie trend urządzania powierzchni biurowych jako open space. Miejsce pracy staje się teraz czymś więcej niż użytkowaną nieruchomością. Właściwa aranżacja sprzyja kształtowaniu postawy zaangażowania w zadania oraz szacunku wobec współpracowników, stwarza przestrzeń do rozwoju. Grupa PZU postawiła na otwartą komunikację. Idąc za tym podjęto decyzję o urządzeniu stanowisk pracy kadry zarządzającej razem z pozostałymi pracownikami, na wspólnej, otwartej przestrzeni. Bardzo ważnym czynnikiem aranżacyjnym było optymalne zaspokojenie potrzeby dostępu pracowników do wyciszonych pomieszczeń, salek spotkań, pomieszczeń socjalnych i strefy relaksu. Dostosowanie nieruchomości do indywidualnych potrzeb zespołów jest czynnikiem kształtującym wysoki standard kultury organizacyjnej pracy w Grupie PZU. Innowacyjność i efektywność wykorzystania powierzchni wpisała się w najwyższe standardy rynkowe. Dla sektora nieruchomości biurowych PZU stało się modelowym przykładem tego jak szybko i skutecznie przeprowadzić proces przeprowadzki biura.
źródło: PZU