Santander Bank Polska wspiera klientów z indywidualnymi potrzebami

Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła transformację cyfrową i spowodowała przeniesienie wielu usług do internetu. Santander Bank Polska dba, żeby wszyscy klienci w nowej rzeczywistości mieli dostęp do obsługi, dlatego projektując uniwersalne produkty i usługi dostosowuje je do indywidualnych potrzeb poszczególnych grup klientów. Dzięki temu klienci o różnych potrzebach mogą korzystać z takich programów jak #ZalogujSeniora i Obsługa Bez barier.

Pandemia zachęciła klientów powyżej 60 roku życia do większej aktywności w Internecie, w tym także do zdalnego bankowania. Na przestrzeni ostatniego roku liczba klientów Santander Bank Polska z tej grupy wiekowej, którzy korzystają z Santander internet i Santander mobile, wzrosła o 14%. Co ciekawe, największy wzrost logowań do kanałów online można zaobserwować w grupie osób 70-79 lat – z bankowości elektronicznej korzysta aż 20% więcej klientów niż jeszcze przed rokiem. Aż 83% wszystkich klientów z tej grupy wiekowej, którzy logują się do bankowości mobilnej lub internetowej, aktywnie dokonuje transakcji finansowych online.

Santander Bank Polska chce wspierać klientów, w korzystaniu z bankowości w świecie wirtualnym, dlatego opracował m.in. program #ZalogujSeniora. Jest to program, którego celem jest edukacja osób starszych, jednak adresowany jest także do osób z otoczenia seniorów, którzy przy wsparciu przedstawicieli banku uczą jak pomóc osobom starszym, często nieposiadającym dobrej znajomości narzędzi Internetowych, bezpiecznie i prosto korzystać z bankowości on-line.

– Program #ZalogujSeniora powstał z myślą o klientach, którzy mają obawy dotyczące korzystania z produktów finansowych w świecie cyfrowym. Przeprowadzone badania wskazały, że ten proces będzie najbardziej efektywny jeśli pomoże im ktoś bliski, zaufany. Dlatego do projektu zapraszamy pary – osobę powyżej 60 roku życia, wraz z pomocnikiem, który będzie ją wspierał w pierwszych krokach zdalnego bankowania  – mówi Paweł Nowicki z zespołu Codzienne Bankowanie w Santander Bank Polska.

Oprócz warsztatów z przedstawicielem banku, do dyspozycji zainteresowanych jest podręcznik w formie PDF ze szczegółowymi opisami i ilustracjami, który pozwoli im na zapoznać się ze wszystkimi procesami bankowości online w ich własnym tempie. Darmowy podręcznik oraz szczegóły rekrutacji do programu dostępne są na stronie https://www.santander.pl/ws-zalogujseniora/. Udział w programie jest bezpłatny.

Obsługa Bez Barier 

Kolejny ważnym programem prowadzonym przez Santander Bank Polska, który ma na celu ułatwienie bankowania we wszystkich kanałach, osobom ze indywidualnymi potrzebami jest Obsługa Bez Barier. W programie systematycznie rozwijana jest dostępność usług i produktów bankowych przy wykorzystaniu zaawansowanych technologicznie metod, jak też przy tradycyjnych sposobach kontaktu z bankiem.

Jednym z udogodnień wprowadzonych przez bank w wyniku konsultacji z klientami w programie Obsługa Bez Barier są „Mówiące bankomaty”. To udogodnienie m.in. dla osób z niepełnosprawnościami wzroku. „Mówiące” bankomaty poza udźwiękowieniem wyposażane są w opcję wysokiego kontrastu lub możliwość wygaszenia ekranu, by zapewnić bezpieczeństwo i komfort dokonywanych operacji naszym klientom

– Każdego dnia staramy się tworzyć bank bez barier. Tych dosłownych, jak i tych wirtualnych, które mogą utrudniać komfortowe korzystanie z usług bankowych. Dlatego udostępniamy klientom różnego rodzaju ułatwienia w komunikacji z bankiem jak np. zdalną obsługą w Polskim Języku Migowym, czy sieć oddziałów bez barier. Jesteśmy w ciągłym dialogu z klientami i ekspertami tematu. Uczymy się wzajemnie od siebie i dzięki temu mamy okazję wspólnie tworzyć kolejne rozwiązania, które mam nadzieję sprawią, że świat bankowy będzie dla wszystkich jeszcze bliższy i bardziej dostępny. Wiemy bowiem, że dostępność to proces, ale najważniejsze jest to, że zaczyna się ona od spotkania i zrozumienia potrzeb drugiego człowieka – mówi Marta Walaszczyk-Szymańska, menedżer programu Bank Bez Barier z Santander Bank Polska.

By być jeszcze bardziej dostępnym dla klientów z różnymi potrzebami, bank przygotował materiały wideo, które są dostosowane do potrzeb osób niesłyszących oraz niewidomych. Można je obejrzeć na bankowym kanale YouTube oraz stronie programu Obsługa bez barier: www.santander.pl/obb w zakładce Dostępna komunikacja.

ŹRÓDŁOSantander Bank Polska