PZU to jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej instytucji ubezpieczeniowych, która w Polsce cieszy się zaufaniem ok. 16 mln klientów. Jej pracownicy to wysokiej klasy specjaliści w każdej dziedzinie ubezpieczeń, m.in. sprzedaży, obsłudze klienta, szkód i świadczeń czy produktów. Jednocześnie PZU to więcej niż ubezpieczenia, dlatego w firmie pracują także specjaliści IT, finansów, analizy biznesowej, marketingu, administracji, nieruchomości, prawa, HR i wielu innych.
Otrzymane przez PZU wyróżnienie jest uhonorowaniem działalności firmy w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników. Ubezpieczyciel wprowadza liczne programy wspierające pracowników i oferuje szeroką gamę benefitów pozapłacowych. Ponadto angażuje się w budowanie relacji z pracownikami, wsłuchując się w ich głos oraz dbając o ich rozwój i komfort. To wszystko sprawia, że PZU jest miejscem pracy z dobrą, przyjazną atmosferą.
– Przyznaliśmy PZU maksymalną liczbę punktów – 25/25. Jest to fantastyczny wynik – niewiele firm może pochwalić się podobnym rezultatem. Szczególnie wysoko oceniliśmy kulturę organizacyjną firmy budowaną na otwartych relacjach z pracownikami, szacunku i odpowiedzialności. – w imieniu kolegium redakcji poinformował Michał Biały, szef portalu MarkaPracodawcy.pl i CSRwPolsce.pl – Doceniamy aktywność na rzecz tworzenia inkluzywnego, innowacyjnego i angażującego środowiska pracy. Podoba nam się prorozwojowe nastawienie PZU oraz szeroki wachlarz ciekawych i wartościowych programów, z których szczególnie pragniemy wyróżnić inicjatywy #TyTworzyszPrzyszłosć oraz „Klik na rozwój” – dodał Michał Biały.
W swojej ocenie redakcja zwróciła także uwagę na troskę PZU o zdrowie pracowników oraz poszanowanie idei work-life balance, uwzględniając zaangażowanie firmy w działania edukacyjne, charytatywne i prospołeczne realizowane z udziałem pracowników. PZU prowadzi wiele programów rozwojowych w zakresie efektywności osobistej, a także szeroko dostępne są szkolenia rozwijające uniwersalne kompetencje i umożliwiające pracownikom realizowanie dodatkowych pasji. Firma bierze także udział w akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, dzięki czemu pracownicy PZU każdego roku mogą wykorzystać dodatkowe 2 godziny wolnego od pracy i spędzić ten czas z bliskimi.
– Potrzeba i prawo każdego z nas do zachowania równowagi między życiem prywatnym i zawodowym są silnie zakorzenione w naszej kulturze organizacyjnej. W PZU tworzymy atmosferę, w której szeroko rozumiany dobrostan jest niezwykle istotny. Zapewniamy pracownikom dostęp do wiedzy i narzędzi, które służą jego budowie na różnych poziomach – mówi Anna Wardecka, dyrektor zarządzający ds. HR w Grupie PZU. Obecnie wdrażamy także Nowy Model Pracy, który jest dla naszej organizacji bardzo dużą zmianą. Dotyczy pracy hybrydowej, którą na stałe planujemy wdrożyć po ustaniu pandemii, a także nowych narzędzi do pracy grupowej – dodaje Anna Wardecka.
„Friendly Workplace” to wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników. Są w nim nagradzane firmy, które szanują i wspierają model równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym, tworzą zdrowe i przyjazne środowisko pracy, stawiają na otwarte i partnerskie relacje z pracownikami, a także inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych oraz zainteresowań.