Mariusz Szczygieł, Dorota Masłowska lub Anna Dziewit-Meller opowiadający o swoich najnowszych książkach, a może… porady dotyczące finansów osobistych? W niespełna półtora roku regularnego publikowania podcastów, Bank BNP Paribas utworzył bibliotekę 140 nagrań, dających słuchaczom z 34 krajów świata okazję do spotkań z całą listą ciekawych gości. To bogaty katalog inspirujących rozmów do posłuchania nie tylko podczas wakacyjnych podroży. Podcasty, które znaleźć można m.in. na kanale Spotify BNP Paribas Talks, poruszają nie tylko bieżące tematy finansowe i biznesowe realizowane z Pulsem Biznesu czy Subiektywnie o Finansach. To również rozmowy o ekologii, psychologii, edukacji, podróżach i kulturze.
– Badania pokazują, że podcasty nie tylko zyskują na popularności, ale są postrzegane jako wiarygodne źródło informacji na eksperckim poziomie. Osoby, które miały już styczność z tą formą przekazu, z roku na rok słuchają podcastów częściej i dłużej. Swoją widownię znajdują także wywiady wideo, stąd od niedawna na naszym kanale na Spotify pojawiła się nowość – wideopodcasty – mówi Izabela Tworzydło, Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka Prasowa Banku BNP Paribas.
Pierwsze cztery nagrania to wywiady z gwiazdami festiwali filmowych, którym patronuje bank. Wśród nich rozmowa z Mają Ostaszewską, laureatką Diamentowego Klapsa wręczonego jej podczas tegorocznego festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane. Wywiady przeprowadzili Anna Sańczuk i Maciej Ulewicz, dziennikarze, którzy w ramach BNP Paribas Talks prowadzą rozmowy z przedstawicielami świata kultury, i którzy byli obecni na wspomnianym festiwalu oraz na Festiwalu Filmów-Spotkań NieZwykłych w Sandomierzu.
– Dzięki podcastom tworzymy społeczność słuchaczy ciekawych świata finansów i nie tylko. Liczba odsłuchań nagrań, które są dostępne na naszym kanale BNP Paribas Talks na Spotify oraz na dedykowanej stronie internetowej BNP Paribas Talks przekroczyła już 45 tys., co oznacza, że w ciągu roku wzrosła o 150% – podkreśla Izabela Tworzydło.
Treści poruszane podczas spotkań z ekspertami banku oraz przedstawicielami biznesu, w podcastach realizowanych w ramach serii Pulsu Biznesu do słuchania oraz we współpracy z portalem Subiektywnie o Finansach, są wartościowym komentarzem do bieżącej sytuacji gospodarczej. Zawierają także cenne podpowiedzi ułatwiające prowadzenie biznesu w trudnych czasach. W serii biznesowej, znaleźć można także np. rozmowy nt. marketingu ze specjalistami z tej branży prowadzone przez Dariusza Maciołka w ramach cyklu CMO po drugiej stronie lustra, bądź podcasty dotyczące cyfryzacji czy cyberbezpieczeństwa. Coś dla siebie znajdą także słuchacze, których interesują rozmowy na temat ekologii, psychologii, kobiet w biznesie, edukacji finansowej czy podróży.
Jako że podcasty narodziły się ze spotkań w oddziałach banku z ciekawymi twórcami i twórczyniami – autorami i autorkami powieści, książek psychologicznych, podróżniczych, ludźmi świata kina – które przerwała pandemia, na kanale Spotify BNP Paribas Talks nie mogło zabraknąć nagrań poruszających tematy związane z szeroko pojętą kulturą.
Niekwestionowanym liderem pod względem liczby odsłuchań jest podcast, w którym Mariusz Szczygieł opowiada o swoim „Osobistym przewodniku po Pradze”. Kolejną najchętniej słuchaną rozmową jest ta z Dorotą Masłowską, wielokrotnie nagradzaną autorką powieści i dramatów. Trzecie miejsce zajmuje podcast „Grecja jakiej nie znacie”, który cieszy się największą popularnością wśród najnowszych nagrań. To rozmowa z Dionisiosem Sturisem, urodzonym w Grecji pisarzem, reporterem i dziennikarzem o jego spojrzeniu na rodzinny kraj z perspektywy Polski. Drugie miejsce wśród ostatnich podcastów zajmuje „Starość i radość” – spotkanie z Magdaleną Grzebałkowską i Ewą Winnicka, autorkami książki „Jak się starzeć bez godności”. Pierwszą trójkę wśród aktualnie najpopularniejszych nagrań zamyka „Wiwisekcja felietonu” – podcast, w którym Anna Dziewit-Meller autorka „Darcia pierza” opowiada o traktowaniu pisania jako formy terapeutycznej.
Co ciekawe zupełnie inni są liderzy podcastów publikowanych na stronie BNP Paribas Talks. Tutaj prym wiodą tematy psychologiczne: rozmowa z socjologiem Tomaszem Sobierajem „Czy byłeś grzeczny”, z psychologiem Wojciechem Eichelbergerm „Z uważnością w nowy rok!” oraz z psycholożką Aleksandrą Beltą-Iwacz „Jak nauczyć dziecko naturalnego dawania?”.
Bank współpracuje także z agencją Kuźniar Media, wraz z którą realizuje podcastowy cykl rozmów z ludźmi, którzy dzielą się z Jarosławem Kuźniarem lekcjami, jakie dostali od życia. Tytuł tej serii „My way” zaczerpnięty jest z autobiograficznej książki Józefa Wancera, nestora polskiej bankowości i honorowego przewodniczącego rady nadzorczej banku, który jest gościem pierwszych pięciu spotkań. Drugi cykl – „Pryvit, przyjaciele!”, tworzony z agencją, został zainicjowany w związku z napływem uchodźców uciekających przed wojną w Ukrainie. To audycje, które pomogą Polakom i Ukraińcom łatwiej się porozumieć dzięki wzajemnemu poznawaniu swoich języków i kultury.
Podcasty banku można znaleźć na Spotify i stronie https://talks-bnpparibas.pl/