Robotyzacja w PKO Banku Polskim pozwala lepiej odpowiadać na potrzeby klientów

  • Roboty w PKO Banku Polskim zrealizowały już 300 mln zadań.
  • Bank zrobotyzował łącznie 320 procesów biznesowych.
  • Automatyzacja powtarzalnych i masowych procesów pozwala obsługiwać większą liczbę transakcji realizowanych przez klientów oraz podnosi efektywność operacyjną.

PKO Bank Polski zrobotyzował już 320 procesów biznesowych, a „cyfrowi pracownicy” zrealizowali łącznie ponad 300 mln zadań. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy roboty wykonały 100 mln czynności. Automatyzacja powtarzalnych i masowych procesów pozwala obsługiwać większą liczbę transakcji klientów oraz podnosi efektywność operacyjną. Bank zastosował narzędzie inteligentnego odczytu danych dla 7 mln dokumentów papierowych i skanów, co pozwoliło zasilić roboty i przyspieszyć automatyzację wielu procesów.

– Aby tworzyć realną wartość dla klientów, potrzebujemy efektywnych operacji i sprawnych zespołów pracowników. W PKO Banku Polskim kontynuujemy transformację cyfrową procesów i wykorzystujemy do tego coraz bardziej zaawansowane narzędzia. Cały czas widzimy potencjał w technologii RPA, która w połączeniu z rozwiązaniami OCR, low code, no code i sztuczną inteligencją wspiera automatyzację coraz bardziej złożonych zadań. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii możemy obsługiwać większą liczbę transakcji w krótszym czasie, efektywniej zarządzać zespołami i lepiej odpowiadać na potrzeby naszych klientów  – mówi Agnieszka Wrońska, Dyrektor Pionu Transformacji Usług, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.

Wzrost efektywności operacyjnej

Robotyzacja w PKO Banku Polskim umożliwia obsługę większej liczby transakcji w krótszym czasie, co zwiększa przepustowość banku. Procesy, które trwały wcześniej wiele godzin obecnie są realizowane w kilka minut lub nawet sekund. Dzięki temu zwiększa się efektywności pracowników, którzy mogą skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, zamiast wykonywać powtarzalne czynności. Automatyzacja poprawia również elastyczność operacyjną banku oraz pomaga szybciej dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych i potrzeb klientów.
Bank wykorzystuje rozwiązania informatyczne, które wspierają swobodne projektowanie oraz modelowanie procesów i przepływów danych, a pracownicy nie muszą przenosić informacji ręcznie z systemu do systemu. Zwiększa to wydajność, dokładność i szybkość codziennych operacji. Ułatwia szybkie reagowanie na zmiany biznesowe, a nawet pomaga je przewidywać.

Akademia Robotyzacji

W kwietniu ubiegłego roku PKO Bank Polski uruchomił Akademię Robotyzacji, aby poprzez edukację i dostęp do zaawansowanych technologii umożliwić pracownikom robotyzację prostszych zadań. Obecnie mogą oni samodzielnie przygotować mniej skomplikowane rozwiązania i automatyzować swoje codzienne czynności. Użycie robota na stanowisku pracy skraca czas wykonywania poszczególnych zadań. W skali tak dużej organizacji, jaką jest PKO Bank Polski, przynosi to realne oszczędności czasu całym zespołom.

– Akademia Robotyzacji to unikalny, autorski program, który umożliwia uczestnikom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu robotyzacji oraz prostego programowania. To dla pracowników przygoda z nowoczesną technologią i nowe kompetencje, które pozwalają poprawiać jakość wykonywanej pracy. W trakcie warsztatów pracownicy poznają techniki tworzenia prostych robotów i przygotowują własnych, wirtualnych asystentów, którzy pomagają im skrócić czas wykonywania poszczególnych zadań, co zwiększa komfort pracy – mówi Arkadiusz Szot, Dyrektor Departamentu Hiperautomatyzacji Procesów, Obszar Operacji i Bankowości Międzynarodowej w PKO Banku Polskim.

Robotyzacja w PKO Banku ogranicza również koszty operacyjne, związane z ręczną pracą i papierowymi dokumentami.
ŹRÓDŁOPKO Bank Polski