-
- Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024[1].
- Odnotowano znaczący wzrost wydatków posiadaczy kart Visa w wielu obszarach handlu, w tym w restauracjach, teatrach i muzeach.
- Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa, a najbardziej znaczący wzrost wydatków rok do roku odnotowano wśród Japończyków i Brazylijczyków.
Visa, Oficjalny Partner Płatniczy i Technologiczny Igrzysk Olimpijskich oraz Paralimpijskich prezentuje dane dotyczące wydatków konsumenckich podczas weekendu otwarcia Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024.
Jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych pokazuje pozytywny wpływ igrzysk na pobudzenie handlu w Paryżu:
- Podczas pierwszego weekendu igrzysk małe firmy w Paryżu odnotowały 26% wzrostu sprzedaży w ujęciu rok do roku, biorąc pod uwagę wydatki posiadaczy kart Visa;
- Najbardziej znaczący wzrost poziomu wydatków odnotowano w teatrach i muzeach (+159%), w zakresie zakupu żywności i artykułów spożywczych (+42%), w restauracjach (+36%), handlu detalicznym (+21%) oraz w sektorze rozrywki (+18%);
- Największa część wydatków osób z zagranicy pochodzi od amerykańskich posiadaczy kart Visa (29%), przy znacznym wzroście rok do roku ze strony brazylijskich (+33%) i japońskich (+129%) posiadaczy kart Visa;
- 78% zakupów osób z zagranicy w Paryżu zostało dokonanych zbliżeniowo, co stanowi wzrost o 9% rok do roku;
- Odnotowano 39%-owy wzrost rezerwacji lotów do Paryża w okresie poprzedzającym Igrzyska Olimpijskie i Paralimpijskie Paryż 2024 w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.[2];
- Liczba podróży do Paryża, które odbyli turyści w wieku poniżej 35 lat, wzrosła o 120% rok do roku[3];
- Liczba osób podróżujących do Paryża ze Stanów Zjednoczonych wzrosła najbardziej w porównaniu z poprzednim rokiem (+64%), w dalszej kolejności najwięcej lotów odbyli kibice z Niemiec (+61%) i Hiszpanii (+27%);
- Wydatki konsumenckie znacznie wzrosły również w miastach organizujących wydarzenia olimpijskie poza Paryżem, w tym w Saint-Etienne (+214%), Lille (+100%) i Marsylii (+38%).
– Jako sponsor ruchu olimpijskiego od prawie 40 lat oraz Igrzysk Paralimpijskich od 2002 roku, wiemy, jak pozytywny wpływ na gospodarkę krajów-gospodarzy mogą mieć igrzyska. Zaangażowanie Visa jest zgodne z ideą, by wspierać rozwój wszystkich i wszędzie. Nasze najnowsze dane pokazują znaczny wzrost wydatków konsumenckich wśród posiadaczy kart Visa podczas weekendu ceremonii otwarcia. Szczególnie cieszy nas wzrost wydatków na zakupy w małych francuskich firmach. W ciągu ostatnich 4 lat pomogliśmy w cyfryzacji 13 milionom MŚP w Europie i połączyliśmy je z kibicami dzięki aplikacji Visa Go – mówi Charlotte Hogg, CEO Visa w Europie. – Równie ekscytującym odkryciem jest większe zaangażowanie młodszych pokoleń, co widzimy w danych dotyczących podróży. To pokazuje znaczenie igrzysk dziś i w przyszłości.
Odpowiedzialność Visa za zapewnienie systemu płatności podczas Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024 wymaga szczegółowego planu połączonego z operacjami na dużą skalę i z uwzględnieniem specyfiki danego miejsca. Współpracując z Komitetem Organizacyjnym przez ostatnie trzy lata, Visa zbudowała sieć płatności w Paryżu i poza nim. Zapewnia ona akceptację płatności zbliżeniowych Visa w 3500 punktach sprzedaży na 32 obiektach olimpijskich i 16 obiektach paralimpijskich.
Visa uruchomiła aplikację Visa Go, aby połączyć widzów i turystów z lokalnymi firmami podczas Igrzysk Olimpijskich i Paralimpijskich Paryż 2024. Odwiedzający mogą pobrać aplikację Visa Go pod linkiem https://go.paris.visa.com/home.
[1] Dane mówią o lotach do Paryża między 19 lipca a 11 sierpnia 2024 o Paris (w porównaniu rok do roku), z przynajmniej 45-dniowym czasem realizacji.
[2] Amerykańscy posiadacze kart Visa.
[3] Dane liczbowe porównują weekendy 28/29/30 lipca 2023 i 26/27/28 lipca 2024.