- Globalne roczne przychody Revolut Business przekroczyły 500 mln $, miesięczny wolumen transakcji klientów firmowych w Polsce przekracza już 1 mld zł (+88% r/r).
- Do Revolut Business dołącza na świecie miesięcznie ponad 20 tys. klientów. Z platformy korzystają aktywnie setki tysięcy przedsiębiorstw, w tym ponad 20 tys. firm w Polsce.
- Aby przyspieszyć rozwój, Revolut inwestuje w innowacje, takie jak udostępniona dzisiaj usługa Revolut BillPay.
- Pod koniec sierpnia b.r. Revolut udostępnił usługi dla firm na kolejnym rynku, w Singapurze. Łącznie, Revolut obsługuje klientów firmowych na 40 rynkach na świecie.
Revolut ogłosił, że roczne przychody Revolut Business, czyli bankowości dla firm, przekroczyły 0,5 mld $. W Polsce miesięczny wolumen transakcji klientów firmowych Revolut przekroczył z kolei 1 mld zł (+88% r/r).
Informacja pojawia się w chwili, gdy Revolut wystartował z ofertą dla biznesu na kolejnym rynku, w Singapurze. Celem Revolut Business jest zapewnienie lepszej obsługi międzynarodowym firmom prowadzącym działalność w Singapurze i wprowadzenie na ten rynek zaawansowanych technologicznie rozwiązań (których brakuje w ofercie tradycyjnych lokalnych banków). Tym samym, Revolut obsługuje firmy już na 40 rynkach. Miesięcznie do Revolut Business dołącza średnio ponad 20 tys. klientów firmowych.
Aby utrzymać tę dynamikę, Revolut poszerzył dziś swoją ofertę bankowości dla firm o Revolut BillPay. To zintegrowana z programami księgowymi, m.in. QuickBooks, Xero i FreeAgent, funkcjonalność, która pozwala zaoszczędzić czas – ułatwia zarządzanie rachunkami i płacenie dostawcom w 100+ lokalizacjach z pomocą zaledwie kilku kliknięć. Firmy mogą ograniczyć procesy manualne, skorzystać z dodatkowych funkcji kontroli i zatwierdzania wydatków oraz zyskać pełny nadzór nad operacjami.
Dalsze innowacje produktowe Revolut Business będą pojawiać się w czterech kluczowych obszarach:
- Bankowość: Revolut Business pomaga firmom wchodzić na nowe rynki oraz oszczędzać na transferach pieniężnych do ponad 150 krajów. Tylko w tym roku wprowadził lokalne numery IBAN na wielu rynkach europejskich, dzięki czemu płatności lokalne są jeszcze bardziej płynne. Będzie też nadal pogłębiać integrację z systemami płatności na lokalnych rynkach.
- Płatności: Revolut Business wprowadził opcję Push-to-Card, czyli prosty sposób na płacenie klientom i kontrahentom jak lokalny partner, na całym świecie, w ciągu zaledwie kilku minut. Usługa obejmuje 78 krajów i ponad 50 walut lokalnych. W przypadku firm potrzebny jest tylko numer karty (i nazwa), zaś przy płatnościach międzynarodowych można korzystać automatycznie z wymiany walut po konkurencyjnym kursie Revolut.
- Operacje skarbowe: po wprowadzeniu rachunków oszczędnościowych w Wielkiej Brytanii i elastycznych funduszy rynku pieniężnego (Money Market Funds) w krajach EOG, Revolut Business umożliwia klientom biznesowym uzyskanie konkurencyjnego oprocentowania i inwestowanie w fundusze rynku pieniężnego o niskim ryzyku.
- Acquiring: w 2023 r. już ponad 10 000 sprzedawców przyjmowało płatności za pomocą Revolut Pay, w tym duże międzynarodowe marki jak Aer Lingus, Kiwi, French Connection i Dermalogica. Aby sprostać dynamicznie rosnącemu popytowi, Revolut będzie oferował kolejne metody akceptacji płatności, w tym terminale płatnicze dla dużych firm (już teraz dostępne są w Polsce kieszonkowe czytniki kart z rozliczeniem płatności w kolejnym dniu, gdzie w przypadku konkurencyjnych rozwiązań, często czeka się dłużej).
“Dzięki doświadczeniu jakie zdobyliśmy obsługując miliony klientów detalicznych, Revolut Business szybko się rozwija. W 2023 r. poczyniliśmy postępy w realizacji misji bycia najlepszym systemem automatyzacji finansów dla firm. Pod koniec sierpnia wprowadziliśmy nasze usługi dla firm w Singapurze. Co miesiąc dołącza do nas ponad 20 tysięcy klientów firmowych. Inwestujemy i jesteśmy gotowi ulepszyć bankowość dla jeszcze większej rzeszy firm na całym świecie” – powiedział James Gibson, Head of Revolut Business.
Od momentu uruchomienia w 2017 r. Revolut Business nieustannie wprowadza innowacje i dodaje do swojej oferty kolejne narzędzia i funkcje, zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami firm, dzięki czemu stał się kompleksową platformą usług dla biznesu.