Poczta Polska, PKO Bank Polski i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem – usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie – wygodnie, szybko i bezpiecznie. Wspólne działania mają ułatwić korzystanie z e-Doręczeń, wzmocnić zaufanie obywateli do usług cyfrowych, a także przyczynić się do zwiększenia dostępności komunikacji elektronicznej w kontaktach pomiędzy urzędami i instytucjami a obywatelami.
– Współpraca Poczty Polskiej z PKO Bankiem Polskim i KIR to kolejny element procesu cyfrowej transformacji naszej spółki. Chcemy nie tylko wyznaczać nowe standardy, ale też poprawiać dotychczasowe metody działania. Wspólnie z naszymi partnerami możemy nie tylko stworzyć usługę dopasowaną do aktualnych potrzeb klienta, ale też wzmocnić zaufanie społeczne do usług cyfrowych i ułatwić do nich dostęp – mówi Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.
– Podpisanie listu intencyjnego dotyczącego wdrożenia e-Doręczeń to dla nas naturalny krok w rozwoju zaufanych i bezpiecznych usług cyfrowych. Cieszymy się, że PKO Bank Polski jest częścią tej cyfrowej ewolucji, dostarczając klientom dostęp do usług publicznych i komercyjnych za pośrednictwem sprawdzonej i bezpiecznej infrastruktury bankowości elektronicznej. Naszą ambicją jest stworzenie ekosystemów, w których klient największego polskiego banku zostanie kompleksowo, bezpiecznie i wygodnie obsłużony – również w zakresie coraz bardziej rozwijanych usług publicznych. Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne – podkreśla Szymon Midera, prezes PKO Banku Polskiego.
– Dzisiejsze tempo rozwoju technologii wymaga sprawnego udostępniania usług, którym użytkownicy mogą zaufać. Dlatego nowe projekty warto od początku budować w standardzie pozwalającym na integrację różnych podmiotów, z myślą o ich stopniowym upowszechnianiu na rynku. Za szczególnie ważne uznajemy te inicjatywy, które tworzą realną korzyść dla użytkowników – a projekt usługi e-Doręczenia, realizowany z Pocztą Polską i PKO Bankiem Polskim, ma właśnie taką jakość – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.