- UEFA Women’s Euro 2025 (Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej Kobiet UEFA) spowodowały znaczący wzrost osób przybywających do Szwajcarii w porównaniu do poprzedniego roku. Turyści podróżowali zwłaszcza z krajów europejskich, których reprezentacje biorą udział w turnieju.
- Zarówno międzynarodowi, jak i szwajcarscy posiadacze kart Visa w pierwszym tygodniu mistrzostw wydali więcej niż w zeszłym roku, w szczególności w restauracjach i na rozrywkę.
- Wzrost wydatków odnotowały także miasta, w których odbywały się mecze, co przełożyło się na pozytywny wpływ gospodarczy i rozwój lokalnych przedsiębiorstw.
Visa, jeden ze światowych liderów płatności cyfrowych i sponsor UEFA Women’s Euro 2025, opublikowała nowe dane, które pokazują, jak konsumenci wydawali pieniądze podczas pierwszego tygodnia turnieju[1].
W trakcie inauguracyjnego tygodnia UEFA Women’s Euro 2025 liczba osób podróżujących do Szwajcarii wzrosła o 12% rok do roku:
- Najliczniejszą grupą turystów odwiedzających Szwajcarię byli posiadacze kart Visa z Niemiec, Polski i Holandii (po +25%), a następnie Wielkiej Brytanii (+20%), Włoch (+15%) i Francji (+10%).
- Wyraźnie zwiększyła się liczba turystów z zagranicy przybywających do Zurychu, wśród których największy udział mieli posiadacze kart Visa z Francji (30%), Niemiec (20%) i Wielkiej Brytanii (+15%).
- Zagraniczni turyści podróżowali także do większości mniejszych miast w Szwajcarii, w których odbywały się rozgrywki. Największy wzrost odwiedzin odnotował Sion (65%), następnie Thun (50%) i St. Gallen (30%).
Fani – zachowania zakupowe
- W pierwszym tygodniu turnieju posiadacze kart Visa z krajów uczestniczących w UEFA Women’s Euro 2025 wydali w Szwajcarii średnio o 27% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- Najwięcej, bo prawie pięciokrotnie w ujęciu rok do roku, wzrosły wydatki turystów z Islandii, a następnie ze Szwecji (70%), Polski (60%) i Finlandii (48%).
- Największy skok wydatków w Szwajcarii odnotowano w restauracjach (+35%) oraz w kategorii zakupów detalicznych (+30%).
- Płatności zbliżeniowe za zakupy dokonywane przez zagranicznych posiadaczy kart Visa w Szwajcarii urosły o 35% rok do roku.
- Wydatki w restauracjach niemal się podwoiły w Bernie (+97%) i znacząco podniosły się w Lucernie (+70%) oraz Bazylei (+60%).
- Poziom wydatków na rozrywkę zwiększył się o 127% w Sion, a w Thun ponad trzykrotnie – aż o 242%.
- Na transport w Zurychu turyści również wydali więcej – o 40%.
Pozytywny wpływ turnieju na rozwój miast – gospodarzy meczów
W mniejszych miastach Szwajcarii, które gościły mecze UEFA Women’s Euro 2025, wydatki posiadaczy kart Visa urosły znacząco rok do roku, szczególnie w Sionie i Thun (po +45%) oraz w Bernie (+25%).
Na zjawisku tym skorzystało kilka kluczowych sektorów:
- Wydatki w restauracjach niemal się podwoiły w Bernie (+97%) i znacząco podniosły się w Lucernie (+70%) oraz Bazylei (+60%).
- Poziom wydatków na rozrywkę zwiększył się o 127% w Sion, a w Thun ponad trzykrotnie – aż o 242%.
- Na transport w Zurychu turyści również wydali więcej – o 40%.
– Nowe dane Visa pokazują, że pasja fanów związana z UEFA Women’s Euro 2025 wykracza daleko poza szwajcarskie stadiony. Nasze obserwacje z pierwszego tygodnia turnieju wskazują na efekt domina, co obrazują wydatki konsumenckie rosnące w czasie rzeczywistym w różnych branżach. W Visa jesteśmy dumni, że możemy być częścią tego pozytywnego trendu, który przynosi korzyści lokalnym firmom i całym gospodarkom. Dzięki współpracy z partnerami oraz dostarczaniu płynniejszych i bardziej bezpiecznych rozwiązań płatniczych pomagamy fanom skupić się na tym, co najważniejsze – kibicowaniu swoim drużynom i tworzeniu niezapomnianych wspomnień – mówi Maciej Reszczyński, szef działu marketingu Visa w Europie Środkowo-Wschodniej.
W tym roku, posiadacze kart Visa w Europie i Wielkiej Brytanii po raz pierwszy mogli skorzystać z usługi Visa Click to Pay przy zakupie biletów online na finał Ligi Mistrzyń UEFA oraz UEFA Women’s Euro 2025. Dzięki temu płatności online stały się równie szybkie, wygodne i bezpieczne jak płatności zbliżeniowe w sklepach stacjonarnych.
###
Opisy przypadków, porównania, statystyki, analizy oraz rekomendacje odnoszą się do stanu obecnego. Ich publikacja ma cel informacyjny i promocyjny i nie należy się na nich opierać w zakresie doradztwa operacyjnego, marketingowego, prawnego, technicznego, podatkowego, finansowego lub jakiekolwiek innego. Visa Inc. nie gwarantuje kompletności ani dokładności informacji zawartych w tym dokumencie. Nie przyjmuje także żadnej odpowiedzialności, która może wynikać z polegania na takich informacjach. Informacje zawarte w niniejszym dokumencie nie stanowią porady inwestycyjnej ani prawnej, a czytelników zachęca się do zasięgnięcia porady kompetentnego specjalisty, jeżeli jest wymagana.