Nationale-Nederlanden po raz drugi wspiera projekt „Uniwersytet Sukcesu”

Właśnie ruszyła druga edycja projektu Uniwersytet Sukcesu organizowanego przez fundację Digital University. To edukacyjny program zawodowy skierowany do młodych dziewczyn, które wchodzą na rynek pracy, a także poszukują swojej drogi zawodowej i pasji. Skupia się głównie na osobach, które wychowały się w domach dziecka, rodzinach zastępczych, placówkach środowiskowo-opiekuńczych lub znajdują się w trudnej sytuacji finansowej albo osobistej. Celem programu jest wyposażenie uczestniczek w kompetencje cyfrowe i umiejętności komunikacyjne, które ułatwią im start w dorosłe życie. Partnerem strategicznym projektu po raz drugi została firma Nationale-Nederlanden.

Szansa na dobry start

Zainteresowanie I edycją przerosło nasze oczekiwania – zgłosiło się prawie 250 dziewczyn, a zakwalifikowało się 120 uczestniczek. To pokazuje, że skala potrzeb jest ogromna. Wierzymy, że każdy powinien mieć równe szanse na rozwój i edukację, a – jak pokazują badania – wychowankowie domów dziecka bardzo często po osiągnięciu pełnoletności są pozostawieni sami sobie i znacznie trudniej niż inne dzieci zdobywają wykształcenie. Przed I edycją wierzyliśmy, a po jej realizacji   jesteśmy przekonani, że Uniwersytet Sukcesu jest szansą i motywacją do rozpoczęcia nowego życia – mówi Jowita Michalska, Prezes Fundacji Digital University.

W ramach drugiej odsłony projektu „Uniwersytet sukcesu” kandydatki wybierają jeden z dwóch dostępnych warsztatów – „Akademię Programistki” lub „Akademię Digital Marketerki”. Tegoroczna edycja odbywa się w sześciu miastach: Poznaniu, Białymstoku, Krakowie, Warszawie, Wrocławiu oraz w Trójmieście. Do udziału w programie zaproszono dziewczyny z całej Polski.
W związku z pandemią i zasadami bezpieczeństwa zajęcia podczas pierwszego etapu są prowadzone w formie online. Na potrzeby projektu uczestniczki otrzymały sprzęt technologiczny umożliwiając im pracę zdalną. Na kolejny etap składają się trzydniowe spotkania dla najbardziej zaangażowanych dziewczyn z partnerami projektu w siedzibie firmy, m.in. w Nationale-Nederlanden czy Dentsu Aegis Network. Ostatni etap to kursy online, które potrwają od 3 do 6 miesięcy. Dla najbardziej zmotywowanych dziewcząt przewidziano staże zawodowe.

Wsparcie partnerów

Bardzo ważnym elementem projektu jest wyposażenie kandydatek w podstawowe kompetencje potrzebne do wejścia na rynek pracy. Uczestniczki w czasie całego programu otrzymają wsparcie mentorskie partnerów zaangażowanych w projekt. Dzięki temu poznają m.in. case studies różnych projektów z zakresu nowych technologii, a także skorzystają z indywidualnych konsultacji z reprezentantami firm. Przy wsparciu mentorów, dziewczyny dowiedzą się również, jak określać swoje predyspozycje oraz jak radzić sobie podczas procesu rekrutacyjnego.

Cieszymy się, ze już po raz drugi zaangażowaliśmy się jako partner strategiczny w projekt Uniwersytet Sukcesu, a także, że poszerza się grono firm, które wspólnie z nami chcą wspierać tę wyjątkową inicjatywę. Pierwsza edycja pokazała, że program pozytywnie wpłynął   na wiele młodych kobiet, które muszą mierzyć się z trudnymi wyborami życiowymi. Chcemy w dalszym ciągu pomagać im w budowaniu umiejętności i kompetencji niezbędnych do wejścia na rynek pracy. Jesteśmy przekonani, że udział w programie wzmocni uczestniczki nie tylko w zakresie wiedzy o nowych technologiach, ale także przyniesie doświadczenie pomocne w rozwoju osobistym i zawodowym – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden.

Jesteśmy dumni z Partnerów, którzy angażują się w nasz projekt. Jak sami przyznają – współpraca z nami to coś więcej niż logo czy finanse. To ludzie, którzy aktywnie angażują się w działania, dzielą się wiedzą, doświadczeniami i otwierają drzwi swojej organizacji. Ale też niejednokrotnie podkreślają, jak wiele mogą nauczyć się od samych uczestniczek projektu – podsumowuje Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University.