- Grupa PKO Banku Polskiego, w trudnych warunkach gospodarczych jakie panowały w I połowie 2020 roku, wypracowała 1,3 mld zł zysku netto. Zysk netto w II kwartale wyniósł 803 mln zł.
- Spółka utrzymuje silną pozycję kapitałową i płynnościową, co zwiększa jej odporność na trudniejsze warunki gospodarcze.
- PKO Bank Polski w I połowie 2020 roku skupił się na przyspieszeniu cyfryzacji: uruchomił platformę Automarket, wdrożył otwieranie rachunków „na selfie” oraz udostępnił asystenta głosowego IKO.
- Bank aktywnie włączył się też w ratowanie polskich firm. Jest liderem w dystrybucji subwencji z Tarczy Finansowej PFR dla mikro, małych i średnich firm.
Trudniejsze warunki gospodarcze przełożyły się na wyniki Grupy PKO Banku Polskiego, która w I połowie 2020 roku wypracowała 1,3 mld zł zysku netto, o 37,2 proc. mniej niż przed rokiem. Bank z wyprzedzeniem przygotował się na dekoniunkturę, dzięki czemu dynamika jego zysku jest lepsza niż w całym sektorze. W samym II kwartale grupa osiągnęła 803 mln zł zysku netto. W I połowie 2020 roku bank skupił się na przyspieszeniu cyfryzacji: uruchomił platformę Automarket, wdrożył otwieranie rachunków „na selfie” oraz udostępnił asystenta głosowego aplikacji IKO. Bank aktywnie włączył się też w ratowanie polskich firm i tworzonych przez nie miejsc pracy. Jest liderem w dystrybucji subwencji z Tarczy Finansowej PFR dla mikro, małych i średnich firm.
– Polska gospodarka stopniowo wychodzi z kryzysu, jakiego doświadczyła na skutek pandemii SARS-CoV-2, choć otoczenie gospodarcze, ze względu na panującą niepewność, wciąż pozostaje trudne. W takich warunkach, w I połowie 2020 roku, Grupa PKO Banku Polskiego wypracowała 1,3 mld zł zysku netto. To wynik wyraźnie niższy niż przed rokiem, ale jednocześnie jego dynamika jest lepsza niż w całym sektorze bankowym. Przyczyniło się do tego dobre przygotowanie Grupy Kapitałowej Banku na trudniejsze warunki gospodarcze, w które wkroczyła z bardzo dobrymi parametrami finansowymi. Dzięki temu w najostrzejszej fazie kryzysu, mogła skupić się na przyspieszeniu cyfryzacji. Owocem tych działań jest min. uruchomiona na początku lipca platforma Automarket, wdrożenie otwierania wybranych rachunków osobistych „na selfie” oraz udostępniony już na pełną skalę asystent głosowy naszej aplikacji IKO – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.