Banki i ubezpieczyciele wolą nowych klientów

Klienci banków i firm ubezpieczeniowych są zgodni – instytucje finansowe dużo bardziej dbają o nowych klientów niż o tych już pozyskanych – wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

58% klientów banków uważa, że banki dbają bardziej o nowych klientów niż o dotychczasowych. Co czwarty jest zdania, że nie ma różnicy w traktowaniu przez banki klientów nowych i stałych. Różnicę w traktowaniu klientów w największym stopniu dostrzegają osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat) oraz osoby z wyższym wykształceniem.

1

 Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2017

W przypadku towarzystw ubezpieczeniowych odsetek osób przekonanych o równym traktowaniu jest nieco wyższy niż w przypadku banków. W stosunku do ubezpieczycieli mniej krytyczne są kobiety – aż 32% z nich uważa, że ubezpieczyciele traktują tak samo jednych i drugich klientów, niezależnie od ich stażu w danej instytucji. Najbardziej krytyczne są osoby z najstarszej grupy wiekowej (55-66 lat).

2 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2017

Z naszego sondażu wynika, że klienci w większości są przekonani, że instytucjom finansowym na nich najbardziej zależy do momentu ich pozyskania. Później swoją uwagę w większym stopniu poświęcają „kandydatom na klientów”. Banki i ubezpieczyciele, jako instytucje bazujące na zaufaniu, na bieżąco poddają się różnym badaniom dotyczącym jakości świadczonych przez nie usług. Zrealizowane przez nas w ostatnim roku badanie satysfakcji z usług bankowych pokazało, że klienci raczej są zadowoleni z usług swoich banków. Jak pokazuje jednak niniejszy sondaż, klienci mają poczucie, że banki
i ubezpieczyciele lepiej traktują nowych klientów, być może oferując im ciekawsze oferty, zarezerwowane wyłącznie dla osób nowo pozyskanych. Na pewno jest to pewien sygnał płynący od klientów, że oczekują przynajmniej równego traktowania
– komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia. 

Informacja o badaniu

Sondaż został zrealizowany przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 14-23.04.2017. Próba N=1000, reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości, region.

ŹRÓDŁOARC Rynek i Opinia