-
Grupa PKO Banku Polskiego systematycznie zwiększała skalę działania. Na 31 marca jej aktywa osiągnęły poziom 497 mld zł (+11,9 proc. r/r).
-
Finansowanie udzielone klientom – których jest już 12 milionów – wzrosło o 8,5 proc. do 276 mld zł, a pozyskane oszczędności o 16,2 proc. osiągając 547 mld zł.
-
W I kwartale 2024 r. dochody z działalności podstawowej wzrosły o 21,8 proc. Wynik odsetkowy kontynuował wzrost o 24 proc. r/r, m.in. dzięki dalszej poprawie marży odsetkowej do poziomu 4,56 proc. Wynik z tytułu opłat i prowizji zanotował wzrost o 15,8 proc. r/r.
-
Bank wykazywał bardzo dobrą efektywność operacyjną. Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł w I kwartale 2024 r. 31,8 proc.
-
Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł, mimo istotnego obciążania wyniku kosztami ryzyka prawnego frankowych kredytów hipotecznych w wysokości 1,3 mld zł (bez zawiązania rezerwy wynik wyniósłby 3,3 mld zł).
-
Rentowność w okresie pierwszego kwartału mierzona zwrotem z kapitału (ROE) wyniosła 17,7 proc. (25,6 proc. – bez zdarzeń nadzwyczajnych).
-
Bank kontynuował transformację cyfrową, rozwijając m.in. nowe funkcje aplikacji IKO. Liczba aktywnych aplikacji IKO na koniec I kwartału 2024 r. osiągnęła poziom 8 mln. Liczba transakcji w IKO wzrosła w I kwartale o 25 proc. r/ r i wyniosła 239 mln.
-
Bank systematycznie zwiększał także udział kanałów zdalnych i botów w sprzedaży i obsłudze klienta. Liczba rozmów zrealizowanych przez boty w I kwartale sięgnęła 6,7 mln.
Zysk netto Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego w I kwartale 2024 r. wyniósł 2 mld zł, a bez uwzględnienia kosztów ryzyka prawnego frankowych kredytów hipotecznych 3,3 mld zł. Bank systematycznie zwiększał skalę działania i o prawie 22 proc. r/r zwiększył dochody z działalności podstawowej. W efekcie aktywa Grupy wzrosły na koniec pierwszego kwartału do 497 mld zł, a liczba klientów osiągnęła pułap 12 milionów. Bank wykazał się również wysoką efektywnością kosztową. Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł 31,8 proc. Wskaźnik kosztów ryzyka osiągnął poziom 47 pb, a NPL uplasował się na poziomie 3,34 proc. Największy bank w Polsce kontynuował wyznaczanie cyfrowych trendów, rozwijając m.in. nowe funkcje aplikacji IKO i ofertę usług dodanych. Liczba aktywnych aplikacji IKO w pierwszym kwartale 2024 r. osiągnęła poziom 8 mln, a liczba rozmów zrealizowanych przez boty sięgnęła 6,7 mln.
– W pierwszych trzech miesiącach tego roku zanotowaliśmy bardzo dobre wyniki. Jest to przede wszystkim zasługą lojalności naszych klientów, którzy cenią zaangażowanie pracowników PKO Banku Polskiego i dobrze odbierają ofertę nowoczesnych usług bankowych, leasingowych, inwestycyjnych, ubezpieczeniowych i faktoringowych. 2 mld zł zysku netto to solidna baza dla tworzenia strategii rozwoju, której celem będzie wytyczanie nowych trendów dla polskiej bankowości. Skoncentrujemy się m.in. na tym, aby klient był w centrum wszystkich naszych działań i miał do dyspozycji szeroki wachlarz usług i produktów
– podkreślił Szymon Midera, wiceprezes kierujący pracami zarządu PKO Banku Polskiego.
Solidne wyniki mimo rezerw na ryzyko prawne w wysokości 1,3 mld zł
Wysoki poziom efektywności operacyjnej
Skuteczne zarządzanie ryzykiem i wdrożenia AI/ML w zarządzaniu ryzykiem
w oparciu o Machine Learning.