- Klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 20 mln rozmów z bankową sztuczną inteligencją.
- Wszystkie konwersacje z voicebotami trwały łącznie ponad 273 tys. godzin.
- Asystent głosowy w aplikacji mobilnej IKO ma już ponad 1 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim już ponad 3 mln razy.
Ponad 8 mln klientów PKO Banku Polskiego rozmawiało z bankowymi voicebotami już ponad 20 mln razy. Wszystkie te rozmowy, na bankowych infoliniach i z Asystentem głosowym IKO, trwały ponad 273 tys. godzin. Jednocześnie Asystent głosowy IKO ma już ponad 1 mln użytkowników, którzy rozmawiali z nim ponad 3 mln razy.
– Klienci PKO Banku Polskiego dzięki voicebotom mogą wygodnie, szybko i bezpiecznie skontaktować się z bankiem oraz załatwić wiele finansowych spraw. Boty wspierają konsultantów na infolinii w wykonaniu prostszych, powtarzalnych zadań, dzięki czemu uwalniają zasoby potrzebne do obsługi trudniejszych, bardziej skomplikowanych kwestii. Oparte na sztucznej inteligencji boty konwersacyjne to rozwiązania, które wpisują się w strategię rozwoju największego polskiego banku na najbliższe lata, dlatego stale je rozbudowujemy. PKO Bank Polski jako lider polskiego sektora finansowego, odpowiadając na potrzeby i wymagania klientów, będzie zwiększać także w tej dziedzinie swoje zaawansowanie cyfrowe i technologiczne – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
– Kiedy 3 lata temu wdrażaliśmy pierwsze voiceboty, niektórzy myśleli, że to tylko technologiczna ciekawostka. Dziś masowo wykorzystujemy sztuczną inteligencję w PKO Banku Polskim, a dynamicznie rosnąca liczba rozmów pokazuje, że klienci chętnie i często korzystają ze wsparcia botów konwersacyjnych. To nie są proste rozwiązania, lecz zaawansowane technologie, które pozwalają na swobodną komunikację w języku naturalnym, czyli tak, jak podczas rozmowy ze znajomymi i rodziną. Bankowe voiceboty są przez nas stale doskonalone i coraz lepiej odpowiadają na potrzeby klientów. Te obecnie działające, będą nadal rozwijane, ale też pracujemy już nad kolejnymi – opisuje Dawid Kin, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.