Aleksandra Leszczyńska została dyrektorem departamentu komunikacji korporacyjnej w PKO Banku Polskim. Obejmuje to stanowisko w momencie, gdy lider sektora przygotowuje się do ogłoszenia swojej nowej strategii jesienią tego roku.
– Długoterminowe więzi z interesariuszami oraz zarządzanie reputacją to nieodłączne elementy skutecznej strategii biznesowej – podkreśla Aleksandra Leszczyńska. – Te aspekty są istotne zarówno dla utrzymania zaufania, jak i bezpieczeństwa i stabilności oraz długoterminowego sukcesu rynkowego w realiach kształtowanych przez nieznane dotąd trendy oraz wyzwania gospodarcze i społeczne. Cieszę się, że będę mogła wspierać Grupę Kapitałową PKO BP w realizacji tych dążeń, szczególnie że, zgodnie z zapowiedzią prezesa, towarzyszyć im będzie ambitna strategia – dodaje.
W nowej roli w PKO Banku Polskim, Aleksandra Leszczyńska będzie odpowiedzialna za komunikację i relacje wewnętrzne i zewnętrzne oraz za wzmacnianie zarządzania reputacją w działaniach operacyjnych banku. Z udziałem kluczowych menedżerów z Departamentu przeorganizuje jego strukturę i zadania tak, aby lepiej odpowiadały nowym priorytetom banku. Za współpracę z mediami będzie odpowiadać Joanna Błaszczyk, która jak dotychczas, nadzorować będzie pracę Biura Prasowego.
Aleksandra Leszczyńska ma ponad 20-letnie doświadczenie w komunikacji biznesowej. Wcześniej pełniła funkcje dyrektorskie w grupie Axa (teraz Uniqa) oraz HSBC Banku, a ostatnio pracowała w TU Europa, skoncentrowanej na partnerstwach i bancassurance spółki należącej do Talanx, drugiej największej w Polsce grupy ubezpieczeniowej. Była wieloletnią przewodniczącą Komisji ds. PR Polskiej Izby Ubezpieczeń. Doradzała też innym firmom oraz instytucjom z sektora finansowego – z obszarów ubezpieczeń, insurtech, reasekuracji i zarządzania aktywami.