-
Kupujący samochody coraz przychylniej patrzą na kanały e-commerce: należąca do PKO Leasing platforma Automarket.pl w ciągu 4 lat od rozpoczęcia działalności sprzedała ponad 15,3 tys. aut
-
Tylko w pierwszym półroczu 2024 r. sprzedaż wyniosła prawie 3 tys. samochodów
-
Wskaźniki, które najlepiej obrazują tempo rozwoju Automarket.pl, to wzrost sprzedaży przekraczający 45 proc. r/r (w szt. sprzedanych aut) w latach 2020-2024. W tym samym okresie wartość wolumenu zwiększyła się o ponad 55 proc. r/r
-
Aż 44 proc. samochodów sprzedanych na platformie Automarket.pl trafiło do klientów PKO Banku Polskiego
Ponad 1,1 mld zł – to wartość samochodów sprzedanych przez Automarket.pl przez 4 lata obecności na rynku. Platforma e-commerce należąca do PKO Leasing obchodzi w lipcu swoje czwarte urodziny, a powodów do świętowania nie brakuje – od początku działalności dzięki niej nabywców znalazło ponad 15 tys. pojazdów. Klienci coraz chętniej kupują samochody online od sprawdzonych, zaufanych sprzedawców – potwierdza to rekordowa, jednorazowa transakcja przeprowadzona przez Automarket.pl na kwotę 1 mln zł.
– Minione cztery lata to czas dynamicznego rozwoju Automarket.pl, platformy, która stała się ważnym graczem na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Cieszymy się z jej sukcesu i widzimy ogromny potencjał dalszego wzrostu, aby osiągnąć pozycję lidera rynku. Jesteśmy wdzięczni pracownikom za włożony wysiłek, a klientom za zaufanie. Działalność Automarket.pl jest ważną częścią Grupy PKO Banku Polskiego, a naszym celem jest zapewnienie klientom kompleksowych rozwiązań finansowych i ekosystemu usług dodatkowych – powiedział Szymon Midera, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.
– Z dumą patrzymy na to, jak platforma rozwija się i dostosowuje do zmieniających się oczekiwań rynku. Przez te cztery lata udało nam się zbudować solidną markę, która jest synonimem nowoczesności i zaufania w zakupach samochodów online. Celem jest kontynuacja tego rozwoju i zaoferowanie klientom kolejnych rozwiązań i usług – powiedział Tomasz Bogus, Prezes Zarządu PKO Leasing.
Na trajektorii wzrostów
– Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju, w trakcie tych czterech lat nasza platforma stała się nie tylko istotnym kanałem sprzedażowym samochodów z całej Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, ale także dojrzałym marketplace’em motoryzacyjnym. Umożliwia on dealerom efektywne dotarcie ze swoją ofertą do setek tysięcy klientów poszukujących samochodów. Już teraz większość samochodów finansowanych za pomocą platformy pochodzi od dealerów - podkreśla Tomasz Otto, dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu, odpowiedzialny za rozwój platformy Automarket.pl, należącej do PKO Leasing.
– Transakcja za niemal milion złotych pokazuje rosnące zaufanie klientów do zakupu samochodów online, ale mamy świadomość, że sprzedaż auta za tak wysoką kwotę nie byłaby możliwa bez sprawnie działającego zespołu sprzedaży zdalnej. Kompetencje w tym obszarze budujemy od początku istnienia Automarketu wspólnie z Masterlease, naszym partnerem z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Mamy przy tym świadomość, jak bardzo ten rodzaj obsługi klienta różni się od kanałów stacjonarnych – zaznacza Tomasz Otto.
Ambitne plany na przyszłość
– Nie spoczywamy na laurach i nie zatrzymujemy się. Działamy zgodnie z ustaloną strategią, a naszą aspiracją jest sprzedaż 6 tys. sztuk już w tym roku – podkreśla Tomasz Otto.
– Uważamy, że synergie będą jednym z głównych lewarów wzrostu Automarketu w przyszłych latach: z jednej strony liczymy na pogłębianie integracji z usługami oferowanymi przez PKO Bank Polski, a z drugiej widzimy wartość w poszerzaniu omnikanałowości. Chcemy odpowiadać na potrzeby także bardziej tradycyjnych klientów, dlatego w tym roku planujemy otwarcie 2 punktów sprzedaży – w Poznaniu i w Warszawie – mówi Tomasz Otto z Automarket.pl.