Badanie MilleŚwięta 2018 – Polacy poszukują przedświątecznych promocji 

Ponad połowa Polaków deklaruje poszukiwanie ofert promocyjnych w okresie przedświątecznym – wynika z badania MilleŚwięta, przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium. Promocji coraz chętniej szukamy w internecie, np. w mobilnych aplikacjach zakupowych.

Decyzje dotyczące świątecznych upominków częściej są przemyślane, niż spontaniczne. 55 proc. pytanych planuje zakup prezentów z wyprzedzeniem. Wśród badanych deklarujących zainteresowanie ofertami promocyjnymi, najpopularniejszym sposobem poszukiwania informacji o przedświątecznych zniżkach jest przeglądanie drukowanych gazetek promocyjnych (65 proc.). Dla więcej niż trzech na dziesięciu badanych źródłem informacji o obniżkach cenowych jest telewizja, a 28 proc. znajduje je w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Jeden na czterech korzysta z zainstalowanych w smartfonie aplikacji mobilnych zbierających informacje o aktualnych promocjach. Prasa stanowi źródło wiedzy dla 17 proc. ankietowanych, a 13 proc. respondentów korzysta z newslettera, który otrzymuje na swoją skrzynkę e-mail.

Promocji coraz częściej szukamy online

Mimo że tak jak przed rokiem badani najchętniej poszukują informacji o zniżkach w drukowanych gazetkach promocyjnych, to coraz częściej sięgają po nowe rozwiązania. Popularyzacji ulega internet. Częściej niż przed rokiem, badani informacji o promocjach chcą szukać na stronach internetowych konkretnych sklepów (wzrost o 11 pkt proc.), zyskują również serwisy społecznościowe (wzrost o 5 pkt proc. r/r). O tyle samo wzrósł odsetek korzystających z newslettera wysyłanego drogą elektroniczną. Znaczącą zmianę widać również w używaniu aplikacji mobilnych, zbierających informacje o aktualnych promocjach. W stosunku do poprzedniego roku odsetek osób korzystających z zainstalowanych w smartfonach aplikacji zniżkowych (np. goodie – bezpłatna aplikacja mobilna i strona www.goodie.pl) wzrósł o 15 pkt proc. Na popularności tracą natomiast media tradycyjne, jak telewizja czy prasa.

– Aplikacja zakupowa, taka jak goodie, to niezastąpiony pomocnik w czasie poszukiwania świątecznych prezentów. Dzięki niej możemy nie tylko błyskawicznie wyszukać najlepsze oferty, znaleźć inspiracje gdy brakuje nam pomysłów na podarunek, ale także zyskać zwrot części pieniędzy wydanych na prezenty kupione online, korzystając z funkcji cashback – mówi Beata Krupińska, Członek Zarządu Millennium Goodie.

Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w dniach 13–16 listopada 2018 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie pełnoletnich Polaków. Technika badawcza: CATI.
Exit mobile version